מייצרים להיטים בלי לעזוב את הבית

יוטיוב מציג סיפור הצלחה חדש ומרגש: הצמד המוסיקלי "פמפלמוס"

נדב הולנדר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נדב הולנדר

רבים המוסיקאים שמנסים לבנות לעצמם קריירה דרך האינטרנט, ונוטים לשלוף לשם כך את כל הטריקים האפשריים: אתרים מעוצבים, קליפים מושקעים, כל דבר שיגרום לגולש לשמוע את השיר או לצפות בקליפ. נראה שג'ק קונט ונטלי דון, זוג צעיר מאזור סן פרנסיסקו הפועל תחת השם "פמפלמוס" (אשכולית בצרפתית), מצאו דרך לעקוף את כל הפקק הזה.

לפני כשנה פתחו השניים חשבון ביוטיוב -www.youtube.com/PomplamooseMusic - והחלו להעלות אליו שירים מקוריים וגרסאות כיסוי. ג'ק, שכבר רכש קצת תהילה מקוונת כשיצר קליפ סטופ-מושן מצליח, פיתח גישה מרעננת להקלטה ולצילום של שירים ליוטיוב, שאותה הוא מכנה "וידיאו סונג". שני כללים יש לו: מה שאתה רואה זה מה שאתה שומע (בלי ליפ-סינקינג או נגינה בכאילו), ואם אתה שומע צליל, בשלב מסוים גם תראה אותו מופק.

השניים צברו פופולריות עצומה. מד הצפיות של גרסת הכיסוי שהכינו ל"Single Ladies" עומד נכון לרגע כתיבת שורות אלו על כשני מיליון; יתר השירים נצפו מאות אלפי פעמים. לכל זה הם הגיעו בלי לצאת מהבית. משהו בגישה הפשוטה והישירה שבה הם יוצרים - המפרקת בכישרון רב את מנגנוני ההפקה המוסיקלית ומציגה אותם לצופה כפשוטם - מושך את העין, האוזן וגם הלב. הם מקסימים בצורה שגורמת לגולש לשלוח את השירים לחבריו, והרי לכם מתכון לקליפ שיבעיר את דרכו בשדה הקוצים של יוטיוב.

בנוסף לזוגיות המלבלבת ביניהם, מנהלים השניים קריירות מוסיקליות חופפות וחשבונות עצמאיים בכל רשת חברתית אפשרית, וכך גם אפשר להכיר אותם (ואת חיות המחמד שלהם) מקרוב.

בשלב מסוים החלו השניים להציע את שיריהם להורדה; גרסאות כיסוי חינם, שירים מקוריים בדולר. הם גם החלו למכור חולצות של "פמפלמוס", ובאופן כללי האינטרנט התמלא בכתבות, ביקורות, ראיונות וספקולציות סביב השאלה איזו חברת תקליטים תחתים אותם ראשונה.

אין פלא שהשורה האחרונה בחשבון הטוויטר המשותף שלהם היא "אנחנו צריכים מנהל חשבונות טוב. מישהו מכיר?"

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ