פייסבוק הציגה את טיימליין: סיפור החיים שלך

מארק צוקרברג הציג את החידושים ברשת החברתית הגדולה בעולם: לשמוע את המוזיקה שהחברים שומעים, לראות את הסרטים שהם רואים ולקבל מהם המלצות

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים7
עודד ירון

F8, אירוע המפתחים של פייסבוק, שנאמר עליו שהוא הגדול והחשוב בתולדות החברה, נפתח אמש בסן פרנסיסקו דווקא בנימה קלילה. את האירוע לא פתח מארק צוקרברג, מייסד ויו"ר הרשת החברתית, אלא הקומיקאי אנדי סמברג, שצחק על האובססיה של הרשת החברתית לשימוש בשמות אמיתיים. "אני רוצה להתחיל עם הנושא של זהות אמיתית. אני מארק צוקרברג", פתח לפני שהעביר את הבמה לצוקרברג האמיתי, שחשף את החידושים האחרונים של הרשת החברתית.

לצד שירותי המוסיקה והווידיאו, שכבר דווח כי ישולבו בפייסבוק באופן שיאפשר לכם להצטרף לחבר שצופה בסרט או שומע מוסיקה, הציג צוקרברג גם את , הפרופיל החדש שאיתו פייסבוק מציעה "".

מארק צוקרברג הערב בוועידת המפתחים של פייסבוקצילום: רויטרס

"זה הלב של חוויית פייסבוק, שינוי מוחלט מהיסודות", אמר צוקרברג כשהציג את הטיימליין. דף הפרופיל החדש ייפתח בתמונה רחבה שנמתחת לרוחב כל הדף. מתחתיה נמתח ציר הזמן שעליו אתם יכולים לשתף את הסיפורים החשובים ביותר, את התמונות והסרטונים מהנקודות משמעתיות בחיים, על ציר הזמן כמובן. לדברי פייסבוק, הפרופיל החדש אמור לייצג אתכם באופן שהייתם רוצים לייצג את עצמכם.

הטיימליין גם כולל אפליקציות, שזכו לכינוי Open Graph ובעצם יציגו את הדברים שהוא אוהב לעשות, בין אם מדובר בסרטים האהובים עליו בנטפליקס (לא בארץ כמובן) הספרים, או המוסיקה שהוא אוהב. צוקרברג אמר שהאפליקציות החדשות יאפשרו להוסיף פעילות לטיימליין, באופן אוטומטי, בלי שאתם תצטרכו להתערב. "אתה מתחבר לאפליקציה ולטיימליין ביחד, ומוסיף את כל הפעילות וההיסטוריה באפליקציה לטיימליין, והם ממשיכים להיות מסונכרנים לאורך זמן".

כפי שדווח כבר לפני הכינוס, נושא הבידור שולב ישירות בטיקר, שהצליח לעצבן משתמשים רבים מאז שנחשף השבוע. צוקרברג הציג בוועידה את הטיקר שלו, שהראה אנשים המאזינים לשירותי מוסיקה שונים כמו Spotify ו-Rdio. "אין מקום יותר טוב לגלות מוסיקה מאשר דרך חיפוש באוספים של חברים דרך פייסבוק".אמר מנכ"ל Spotify דניאל אי קיי, שעלה לבמה להציג את השירות.

צוקרברג הדגים על הבמה כיצד בלחיצה על לינק לשיר לו מאזין חבר שלו, השיר החל להתנגן אצלו. "היכולת ללחוץ על מוסיקה של מישהו ולנגן אותה היא חוויה נהדרת, אבל, הידיעה שאתה עזרת לחבר לגלות משהו חדש, ושיש לכם את אותו טעם במוסיקה, זה מדהים", אמר.

צוקרברג הציג את אותה חוויה גם בתחום הווידיאו באמצעות שירות נטפליקס. בנוסף הציגה פייסבוק שירותים דומים בתחום החדשות עם אתרים כמו יאהו ניוז, הגרדיאן ואחרים. עוד הוצגו אפליקציות לייף סטייל שונות כמו אפליקציית הכושר של נייק, שירות Foodspotting למסעדות, Ticketmaster לכרטיסים ועוד רבות אחרות.

צוקרברג מציג את החידושים ברשתצילום: אי–פי

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ