בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

החידושים בפייסבוק - שאלות ותשובות

מתי אוכל לראות את החידושים בדף הפייסבוק שלי? למה פייסבוק לא מפסיק לשנות את העיצוב? מה זה הטיקר ולמה זה טוב? ועוד שאלות

תגובות

מדי שנה פחות או יותר, ולפעמים גם יותר מכך, פייסבוק מצליחה לעצבן אחוז קולני ממשתמשיה כשהיא משנה את המראה של האתר שלה. בעודה מוסיפה תכונות, היא מסירה באופן בלתי נמנע דברים שאנשים הספיקו להיקשר אליהם. אותו דבר קרה עם החידושים שפייסבוק הציגה השבוע, חלקם כבר עלו לאוויר, בעוד אחרים יגיעו לדף הפייסבוק שלך בקרוב.

הנה כמה שאלות ותשובות על השינויים האחרונים ברשת החברתית:

למה עדיין אין לי את הפייסבוק החדש?

אי–פי

פייסבוק משחררת את החידושים שלה בהדרגה, לא כל 800 מיליון המשתמשים יוכלו לראות את העדכונים בבת אחת. ראשית השינויים נבדקים בתוך החברה, בקרב העובדים. אחרי שהם הופכים פומביים, השינויים מתעדכנים באופן גיאוגרפי. סביר להניח שתושבי ארה"ב יהיו הראשונים לראות אותם, אבל אפילו זה תלוי באיפה אתה גר. יתכן שתצטרכו לסגור את הדפדפן, או לצאת מהחשבון בפייסבוק ולהיכנס שוב. הטיימליין למשל לא יהיה זמין עד מאוחר יותר השנה - ופייסבוק לא חשפה מתי בדיוק זה יקרה.

למה פייסבוק לא מפסיקה לשנות דברים? אני אוהב את העיצוב הנוכחי.

בבסיסה פייסבוק היא חברת טכנולוגיה שרוצה להמשיך לשפר את המוצרים שלה כדי שאנשים ימשיכו להשתמש בהם וכדי שהיא לא תישאר מאחור. לפעמים השינויים הם דברים שאנשים ביקשו. במקרים אחרים מהנדסים מנסים לצפות את הדרכים החדשות שבהן אנשים ירצו להשתמש בפייסבוק. לפמים זה עובד, לפעמים זה לא. פייסבוק גם נוטה לשנות את האתר שלה כך שהוא יעודד אנשים לתקשר ולשתף יותר, בין אם זה בינם לבין עצמם, ובין אם זה עם עסקים, דמויות ציבוריות וכולי. דבר זה הוביל פעמים רבות לחששות מצד מגני הפרטיות.

מה זאת הרשימה דמוית הטוויטר של פעילויות החברים שלי בצד הימני של העיצוב החדש?

פייסבוק קוראת לזה הטיקר, שאסור לבלבל אותו עם טוויטר, למרות הדמיון. הרעיון הוא להראות עדכונים חיים של כל מ שקורה עם החברים שלך בפייסבוק ובדפים שאתה עוקב אחריהם בזמן אמת. הטיקר יכלול מידע שלא מופיע דף העדכונים הרגיל שלך, כמו שירים להם החברים שלך מאזינים בשירות המוסיקה Spotify, כתבות שהם קוראים, או לבסוף גם סרטים או תוכניות טלוויזיה שהם רואים בנטפליקס.

האם לפייסבוק אכפת מכך שהיא מעצבנת את המשתמשים עם השינויים התכופים שלה?

פייסבוק אמרה בעבר, שהאחוז של משתמשים שמתלונן על השינויי הוא קטן. אבל גם אחוז קטן מ-800 מיליון איש זה הרבה אנשים.למרות שמשתמשים רבים זועמים ומתלוננים ברשתות החברתיות, הצמיחה של מספר המשתמשים של פייסבוק, שלא לדבר על הצמיחה האדירה בשיתוף של לינקים, מוסיקה וסרטונים באתר ומעבר לו, רק ממשיכה. יו"ר פייסבוק מארק צוקרברג אמר ביום חמישי כי פייסבוק עברה אבן דרך משמעותית כשלאחרונה היה רגע שבו 500 מיליון בני אדן היו מחוברים בו זמנית. כך שבעוד שיש הרבה משתמשים ששונאים את השינויים, זה לא מבריח אותו. החברה מהמרת שהיא יודעת מה אנשים רוצים.

איך אני חוזר לפייסבוק הישן?

חוץ מבמכונת זמן? זה קשה. אבל יש כמה אתרי תוספים, כמו Better Facebook מנסים לשפר את העיצוב של הדף. השימוש באפליקציות ניידות ייתנו לכם יותר שליטה בחוויית פייסבוק.

איך פייסבוק קובעת מה יהיו החדשות החשובות?

החדשות החשובות כבר היו קיימות בפייסבוק, הן פשוט לא הופיעו באופן אוטומטי בראש העדכונים שלך כשנכנסת. אלה הדברים שפייסבוק חושבת שאתה הכי מתעניין בהם. למשל, העדכונים מהחברים שאתה מתקשר איתם הכי הרבה, דיווחים חשובים משירותי מדיה שאתה עוקב אחריהם, או תמונות של חברים שזכו להרבה תגובות. זה לא מדע מדויק, כך שאתה יכול להסיר את ההגדרה על ידי לחיצה על המשולש הכחוך הקטן בפינה.

האם כל השינויים לא נועדו בעצם להביא לפייסבוק יותר כסף ממפרסמים?

זאת אמורה להיות לפחות תוצאה אחת. למרות שפייסבוק אף פעם לא הציגה זאת כמטרה ברורה. זה יותר מצב של "אם נבנה את זה, הם יבואו" (הציטוט הידוע משדה החלומות). החברה מצפה להכניס 3.8 מיליארד דולר מפרסום השנה, ו-5.8 מיליארד ב-2012, לדברי חברת המחקר eMarketer. ככל שאנשים יבלו יותר זמן באתר, ויחלקו יותר מידע על עצמם, כך החברה תוכל למקד את הפרסומות שלה טוב יותר.
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו