שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

האם גוגל מודה שהאלגוריתם אינו כל יכול?

אחרי שנים שבהן אתר החדשות של גוגל הסתמך אך ורק על האלגוריתם של החברה, כעת היא מאפשרת לגופי חדשות יוכלו להמליץ על כתבות בולטות - שלהם ושל אחרים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
לוגו אי-פי
אי-פי

גוגל הכריזה על שינוי מהותי באופן שבו פועל האלגוריתם של גוגל ניוז, שירות החדשות של החברה. מעתה היא נותנת לגופי החדשות אפשרות לנסות להבליט כתבות חשובות במיוחד.

גוגל הודיעה ביום שבת כי גופי חדשות יוכלו להוסיף תגיות "standout" (בולט), שייעלמו מעיני הקוראים, אבל לא מעיני האלגוריתם של גוגל. התגיות יפנו את המנוע לסיפורים, שאותם כלי התקשורת מאמינים שהם חשובים ביותר. בגרסה האמריקאית של גוגל חדשות החברה תשקול להצמיד לכתבות מסוימות את המילה featured, כדי לציין סיפור שמופיע בעמוד הבית של חדשות גוגל או בתוצאות החיפוש.

בגוגל מודעים ללהיטות של גופי חדשות להציף את סיפוריהם, ועל כן החליטו שיתעלמו מהתגית standout במקרה שגוף תקשורת יצמיד אותה ליותר משבעה סיפורים בשבוע.

צילום: בלומברג

מצד שני החברה קוראת לארגוני החדשות להשתמש בתגית אחרת כדי להמליץ על כתבות טובות של גופים אחרים. "יצרנו את standout בצורה שכזו שכשמשתמשים בה בשתי הדרכים - המלצה על כתבות שלך והמלצה על כתבות של אחרים - זה משפר את האמון במקורות האלה". אמר דייוויד סמידרה מגוגל במסיבת עיתונאים.

גוגל תכננה את אתר החדשות שלה כאתר שלא יזדקק למגע יד אדם בעריכה, ויציף כתבות שונות אך ורק על בסיס האלגוריתם של החברה. התוספת האחרונה מראה שהחברה בוחנת מחדש - אם גם לא נוטשת לחלוטין - את הגישה האוטומטית שלה להפצת חדשות. מוקדם ותר השנה האתר הכניס את מה שמכונה בחירת העורך בגרסה האמריקאית של האתר. בחירת העורך מאפשרת לך לצפות בחדשת שנבחרו על פי איך שהמנוע למד ממך, או על פי ההעדפות שאתה הכנסת למנוע.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ