גוגל פלוס - בדרך למטה?

דו"ח חדש מצא ירידה של 60% במשתמשים הפעילים בגוגל פלוס, לאחר הזינוק האדיר בשימוש עקב פתיחת הרשת

עודד ירון
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
עודד ירון

גוגל איבדה יותר מ-60% מהמשתמשים הפעילים בגוגל פלוס, הרשת החברתית החדשה של החברה, כך טוען דו"ח חדש של חברת Chitika Insights, שהובא באתר האינקוויירר. הדו"ח מטיל צל כבד על סיכוייה של גוגל פלוס להציב תחרות אמיתית לפייסבוק.

על פי הדו"ח, הרשת החברתית עוררה עניין כשהיתה מבוססת אך ורק על הזמנות. גם פתיחה של הבטא הציבורית של Google+ ב-20 בספטמבר הביאה לזינוק אדיר בתעבורה לרשת החדשה, שלדברי Chitika Insights עומד על כ-1,200%.

אולם, לדברי חברת צ'יקיטה הזינוק היה זמני בלבד ומאז חלה ירידה חדה במספר האנשים שגולשים לגוגל פלוס ועושים שימוש ברשת שימוש פעיל. או במילים אחרות, כולם רצו לראות איך נראית המתחרה החדשה של פייסבוק, אבל אף אחד לא חש צורך לעזוב את הרשת הוותיקה לטובת גוגל פלוס.

גוגל פלוס

בדו"ח ציינה Chitika Insights, שכדי שגוגל תצליח היא צריכה להציע יכולות ייחודיות שאין לאף רשת אחרת. אם לא תוכל לעשות זאת, היתרון שלה ייעלם במהירות.

לא צריך להיות מומחה רשת כדי לדעת שהתחרות ברשת החברתית הגדולה בעולם היא משימה קשה עד בלתי אפשרית. אחרי הכל פייסבוק כבר ארוגה באמצעות הכפתורים שלה לתוך כמעט כל אתר או בלוג שאפשר לחשוב עליהם, ובעיקר לתוך חייהם המקוונים של מאות מיליונים. אבל כותבי הדו"ח מאמינים שעדיין יש סיכוי. "אולי אם גוגל תוכל להגביר את הקצב הנוכחי של החדשנות, גוגל פלוס תוכל להפוך לאלטרנטיבה רצינית ליריבה שלה, פייסבוק. אחרת, בהתחשב בכוח של פייסבוק ובמוניטין שלה של חדשנות מהירה, גוגל פלוס עלולה להישאר באבק".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ