בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

Buzz ו-Jaiku עולים על הגרדום של גוגל

הניסיון הכושל לפתוח רשת חברתית דרך ג'ימייל יסתיים בעוד מספר שבועות, לטובת התמקדות בגוגל פלוס, שסופגת גם היא ביקורת מבית

2תגובות

אחרי השקת Google+, זה כבר היה ברור, התליין מחכה מעבר לפינה לגוגל Buzz, ניסיונה הקודם והכושל של החברה להיכנס לעולם הרשתות החברתיות. הלילה היא הודיעה כי Buzz ששולבה בתוך האימייל תיסגר בתוך כמה שבועות לטובת התמקדות בגוגל פלוס.

בפוסט שנכתב תחת הכותרת ניקוי סתיו הובהר כי  גוגל Buzz אינה הולכת לבדה אל הגרדום. אליה מצטרפת רשת Jaiku רשת המיקרובלוגים המתחרה של טוויטר שגוגל רכשה ב-2007. ג'איקו מעולם לא הצליחה להתרומם ולאיים על טוויטר. לצידן ייסגר גם שירות גוגל Code Search, שנועד לסייע בחיפוש אחר קטעי קוד פתוח בכל רחבי הרשת. כמו כן הודיעה החברה על סגירת המאפיינים החברתיים של iGoogle ואת תוכנית המחקר האוניברסיטאי, שמציעה ממשק תכנות לחיפוש למספר חוקרים באקדמיה. כל השירותים הללו ייסגרו ב-15 בינואר 2012.

במקרה של גוגל Buzz החברה ציינה כי היא תיסגר בעוד כמה שבועות אבל היא הוסיפה כי המשתמשים יוכלו לצפות בתוכן הקיים שלהם בפרופיל גוגל שלהם, ולהוריד את המידע באמצעות Google Takeout.

גוגל Buzz נפתחה בקול תרועה בפברואר 2010, והיא היתה אמורה לאפשר לגוגל להתחרות בפייסבוק על ידי ניצול החיבור הישיר לתיבת המייל הפופולרית של החברה - ג'ימייל. אולם, מהר מאוד התברר שמדובר במוצר אפוי למחצה, שפגע בפרטיות המשתמשים וחשף את רשימות החברים שלהם. בנוסף, אנשים התקשו להסתגל לשבירת המחיצות בין המייל לרשת החברתית. שני הכשלונות הללו הובילו מהר מאוד להפיכתו של השירות למת מהלך.

גוגל

כאמור, גוגל החליטה להתמקד בגוגל פלוס, שהתגלתה כניסיון המוצלח ביותר שלה עד כה בתחום. אולם רבים כבר תוהים אם גם הוא לא מצליח להתמודד עם הפופולריות האדירה של פייסבוק. רק לאחרונה פורסם דו"ח שקבע כי חלה ירידה של 60% במספר המשתמשים הפעילים ברשת, לאחר הזינוק האדיר שחל בעקבות פתיחתה לכל.

הדיבורים על הבעיות בגוגל פלוס לא הוגבלו רק לתקשורת. השבוע פרסם מהנדס בגוגל, בשם סטיב יגה, מסמך מפורט המותח ביקורת חריפה על הטיפול של גוגל ברשת החברתית החדשה שלה, לצד ביקורת חריפה לא פחות על המעסיקה הקודמת שלו - אמזון. הפוסט אמור היה להיות פנימי אולם הוא התפרסם כפומבי בטעות בגוגל פלוס וזכה לתפוצה רחבה. הוא ציין כי אחד מהדברים היחידים שאמזון עושה טוב מגוגל הן פלטפורמות.

"אנחנו לא מבינים פלפורמות. חלק מכם מבינים אבל אתם המיעוט. גוגל פלוס היא דוגמה מובילה של הכישלון המוחלט שלנו להבין פלטפורמות מהרמות הגבוהות ביותר של ההנהגה (הי לארי , סרגיי, אריק, ויק, שלום שלום) ועד לאחרון העוברים (הי לכולם). כולנו לא מבינים את זה. כלל הזהב של פלטפורמות הוא שאתה אוכל את אוכל הכלבים שבישלת. הפלטפורמה של גוגל פלוס היא ניסיון פאתטי שנעשה כלאחר יד. לא היה לנו API (שיאפשר למתכנתים חיצוניים להוסיף אפליקציות) בהשקה, ולאחרונה כשבדקתי היה לנו רק API אחד עלוב", שלדבריו גם הוא רק מאפשר לקבל את זרם העדכונים של המשתמש.

"גוגל פלוס היא תגובת נגד אוטומטית, מחקר במחשבה לטווח קצר, המבוסס על המחשבה שפייסבוק מצליחה מפני שהם בנו מוצר נהדר. אבל זו לא הסיבה להצלחתה. פייסבוק מצליחה בגלל שהם בנו מערך של מוצרים שמאפשר לאחרים לעשות את העבודה. ולכן פייסבוק שונה בשביל כולם".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו