כשגוגל מגרשת את ב-מ-וו מהרשת

אחד מאתרי החברה הוסר מהאינדקס של מנוע החיפוש, כעונש על כך מניפולציות אסורות בתוצאות החיפוש

הארץ
שירות ""
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים37
הארץ
שירות ""

שליטתה המוחלטת של גוגל בתחום חיפוש המידע באינטרנט כבר עוררה בקרב מומחים חששות מפני ניצולה לרעה. דוגמה לשימוש שנוי במחלוקת בכוחה הרב סיפקה החברה כעת, כאשר הסירה את אתר יצרנית הרכב ב-מ-וו מאינדקס מנוע החיפוש שלה. מגוגל נמסר, כי ב-מ-וו ביצעה מניפולציות, שנועדו להשפיע על תוצאות חיפושים בגוגל ולמשוך גולשים לאתרה.

כאשר מנוע החיפוש של גוגל ממיין אתרים לפי מידת הרלוונטיות שלהם לחיפוש, הוא בודק שורה של קריטריונים, ובהם מספר הפעמים שהמלה המבוקשת מופיעה באתר. אתרים שונים נוקטים מניפולציות שונות כדי להשפיע על תוצאות החיפוש, וגוגל מחשיבה חלק ממניפולציות אלו להפרת כללים, המביאה לגירוש זמני מהאינדקס.

מגוגל נמסר היום (ראשון), כי ב-מ-וו הטעתה את מנוע החיפוש: בעוד הגולשים שנכנסו לאתר הופנו מיד ליישום ג'אווה המציג את דגמי החברה, ה"תולעת" של גוגל הסורקת אתרים גילתה דף שלא הוצג לגולשים, ובו מופיע הצירוף "מכונית חדשה" פעמים רבות, וגוגל הפנתה גולשים שחיפשו "מכונית חדשה" לאתר ב-מ-וו.

בעקבות הצעד שנקטה גוגל, המחפשים אחר BMW במנוע החיפוש אינם מופנים עוד לאתר הבית של החברה בגרמניה, www.bmw.de. עם זאת, לא הוסרו מהאינדקס אתרים אחרים של החברה, דוגמת www.bmw.com. בגוגל אומרים, כי אם ב-מ-וו מעוניינת לחזור לאינדקס, עליה להגיש בקשה רשמית שתכלול התנצלות, התחייבות להימנע ממניפולציות דומות בעתיד, ואת פרטי האיש שהיה אחראי לדף שבו בוצעו המניפולציות.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ