בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דו"ח: אתרי החיזבאללה וסוריה פועלים מקנדה וארה"ב

מכון The Citizen Lab מגלה כי שידורי אל מנאר, ואתרים רבים של הממשלה הסורית פועלים מחברות אחסון אתרים בצפון אמריקה

4תגובות

אתרי החיזבאללה והממשלה הסורית מאוחסנים אצל חברות אחסון אתרים בארה"ב ובקנדה, כך קובע דו"ח חדש של The Citizen Lab באוניברסיטת טורונטו. הדו"ח הוא אחרון בשורה ארוכה של גילויים בדבר שיתוף פעולה בין חברות מערביות למשטרים דיקטטוריים, רק לאחרונה דווח כי חברה בשם Blue Coat מספקת מערכת מעקב למשטר הסורי

על פי הדו"ח האתרים הסוריים הכוללים בין היתר את האתרים של משרדי התרבות, התעבורה ומשרדים נוספים מאוחסנים בשרתים קנדיים, באמצעות חברות אזרחיות כמו Platinum Incorporated הסורית.

לדברי כותבי הדו"ח חלק ניכר מהאתרים מאוחסנים בחברת iWeb Technologies הקנדית, ובהם בין היתר האתר של העיר חומס, ומשרדי התרבות והחשמל. בנוסף הם גילו כי אתרים נוספים של הממשלה הסורית ותחנת הטלוויזיה א-דוניה מאוחסנים בשלל חברות

אתר אל-מנאר, תחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, שמור בשרתים בקנדה ובארה"ב, ומשתמש בשרתים קנדיים כדי להפיץ סטרימינג של השידורים שלו לעולם כולו. זאת בשעה ששידורי הרשת נאסרו לשידור לוויני בארה"ב, צרפת, ספרד וגרמניה. הדו"ח מציין כי אל מנאר נכללת גם ברשימת הישויות שנאסרה עליהן פעילות בארה"ב, וכי קנדה מגדירה את חיזבאללה כארגון טרור.

אולם, לדברי כותבי הדו"ח, אתר Almanar.com.lb מאוחסן בידי שלוש חברות אחסון אתרים: SoftLayer ו-Vault Networks בארה"ב, ו-iWeb הקנדית. חוקרי סיטיזן לאב ערכו בדיקה של התעבורה (של הפאקטים) של הסטרימינג של הרשת וגילו כי הם מגיעים מכתובת IP שנמצאת בטווח הכתובות של iWeb. הם הוסיפו כי לאל מנאר יש אתר נוסף שמאוחסן ב-SoftLayer, ו-Vault Networks ובחברת אחסון נוספת. תחנת הרדיו של חיזבאללה Al-Nour מאוחסנת בחברה אמריקאית בשם Sago Networks.

אי–פי

כותבי הדו"ח מסבירים כי על פי רוב, מבחינה חוקית ספקי אינטרנט אינם נתפסים כאחראיים לתוכן על שרתיהם, כל עוד הם פועלים במהירות וביעילות כדי למלא אחר דרישות להסרת תוכן בעייתי. אולם, כאן מדובר במשהו אחר - בחברות שמשתפות פעולה עם משטרים דכאניים, נושא שזוכה לטיפול פחות ברור בחוק. מה שתופס כאן הוא נושא הסנקציות, ולדבריהם, למרות שתחנת הטלוויזיה א-דוניה נמצאת ברשימת הגופים שעליהם מוטלות סנקציות, "לא ידוע אם אספקת שירותי אחסון אתרים לישות ברשימה יכולה להיחשב למתן סחורות", כפי שנאסר על פי המשטר הסנקציות. התחנה נמצאת ברשימת הגופים עליהם מוטלות סנקציות גם באיחוד האירופי.

עם זאת, בכל הנוגע לסיוע חיזבאללה, גם החוקים נגד טרור תקפים. על פיהם נאסר לסייע או להשתתף ביודעין בפעילויות של הארגון.

מנציג של חברת SoftPlayer נמסר להארץ כי בשל ההסכמים עליהם הם חתומים עם לקוחותיהם, הם אינם יכולים לחשוף מידע על הלקוחות או לאשר אם הם אכן לקוחות של החברה.

עדכון: מ-Sago Networks נמסר בתגובה כי "כתובת ה-IP שציינת רשומה על שם חברה שהיא מפיצה. אין לנו גישה למידע בשרת שלה, מכיוון שאינו מנוהל על ידינו". הם הוסיפו כי ניתן לפנות למחלקת תלונות (Abuse) כדי להסיר תוכן פוגעני ספיציפי כמו ספאם, ניסיונות פישינג וכו'.

בשיחה עם נציג של iWeb הוא אמר כי החברה מכבדת את החוק הקנדי. "אם זה לא עומד בהוראות חוק, אז נעשה כל מה שאפשרי כדי להוריד את השרתים האלה", אמר. מ-Vault Networks  טרם נמסרה תשובה לשאלת "הארץ".
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו