בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פשרה בנושא הפרטיות: "פייסבוק תפסיק לשקר למשתמשים"

רשות הסחר הפדרלית הגיעה לפשרה עם הרשת החברתית לגבי החדירה לפרטיות המשתמשים והשקרים שהיא סיפרה להם

10תגובות

פייסבוק הגיעה אתמול לפשרה עם רשות הסחר הפדרלית (ה-FTC) סביב סוגיית בעיות החדירה לפרטיות, שרודפות את הרשת - או שמא את משתמשיה - זה שנים.

ה-FTC שטחה בהודעתה אמש שורה של האשמות קשות נגד הרשת החברתית. "פייסבוק הסכימה ליישב את האשמות ה-FTC לפיהן היא רימתה צרכנים, כשאמרה להם כי הם יוכלו לשמור על פרטיות המידע שלהם בפייסבוק, ואז שוב ושוב אפשרה לשתף את המידע ולחשוף אותו לציבור".

"פייסבוק מחויבת לשמור על ההבטחות שהיא מבטיחה למאות מיליוני המשתמשים בנושא הפרטיות", מסר יו"ר ה-FTC, ג'ון לייבוביץ'. "החדשנות של פייסבוק לא חייבת להגיע על חשבון הפרטיות של המשתמשים שלה. הפעולה של ה-FTC תוודא שזה לא יקרה".

הרשות מנתה שמונה נושאים שבהם פייסבוק הפרה את פרטיות משתמשיה, בניגוד מוחלט למה שאמרה להם. בין היתר צויין כי בדצמבר 2009 היא שינתה את ההגדרות באופן שחשף חלק מהמידע שהוגדר כפרטי מבלי שהזהירה משתמשים, ומבלי שקיבלה את אישורם.

גם ההגבלות שהכניסה פייסבוק על השיתוף היו מוגבלות בעצמן, כשהיא אפשרה למשתמשים לשתף מידע "רק עם חברים", המידע הגיע לאנשים שאינם חברים וגם לאפליקציות. בנושא האפליקציות הרשות ציינה עוד כי אפליקציות צד שלישי קיבלו גישה והשתמשו במידע שלא היה דרוש להן, בניגוד להבטחות של פייסבוק.

עוד נכתב כי "פייסבוק הבטיחה למשתמשים כי היא לא תשתף את המידע שלהם עם מפרסמים. היא שיתפה". בנוסף היא הבטיחה כי המידע בחשבונות מוקפאים או מחוקים לא יהיה זמין לציבור. גם זה לא היה נכון.

על פי הסכם הפשרה, ה-FTC אוסרת על פייסבוק להמשיך לטעון טענות שקריות בנושא הפרטיות. בנוסף, ב-20 השנה הקרובות פייסבוק תעבור בדיקות של צד שלישי כל שנה שנייה כדי לוודא שהיא לא חורגת מהוראות ה-FTC.

בין היתר על פייסבוק נאסר לשקר למשתמשיה בנושא הפרטיות או האבטחה של חשבונותיהם. כמו כן, היא צריכה לקבל את הסכמתם המפורשת לפני שהיא מכניסה שינויים שמשנים את הגדרות הפרטיות הנוכחיות שלהם; עליה לוודא ש-30 יום לאחר שמישהו מוחק את חשבונו איש לא יוכל יותר להגיע אליו. פייסבוק גם נדרשת להקים תוכנית פרטיות פנימית שתוודא כי פרטיות המשתמשים נשמרת.

לחצו לייק וקבלו את כל החדשות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק ומייסד הרשת, יצא בהודעה משלו ברשת והסביר כי בין היתר כי "סך הכל, אני חושב שיש לנו היסטוריה טובה של מתן שקיפות ושליטה על מי יכול לראות את המידע שלכם. עם זאת, אני הראשון להודות שעשינו כמה טעויות. במיוחד אני חושב שמספר קטן של טעויות שזכו לחשיפה, כמו Beacon (התוכנית למפרסמים שעוררה זעם על החברה) לפני ארבע שנים, וביצוע כושל בשינוי מודל הפרטיות שלנו לפני שנתיים, האפילו על הרבה מהעבודה הטובה שעשינו".

בין היתר הוא ציין כמה שינויים שהכניסה החברה עם השנים, בין היתר השליטה המדויקת יותר בקהל החשוף לעדכונים (מה שה-FTC התייחסה לביצוע הכושל שלו, לפחות בהתחלה), שינויים בהגדרות הפרטיות בפוסטים והאפשרות לעבור על תיוג שאחרים עושים לפני שהוא מופיע אצלך - כמובן שהוא לא מציין שזה לא מונע את התיוג, רק אתה לא תראה אותו.

צוקרברג הוסיף כי הוא מבין את החשש של משתמשים רבים לנוכח כמות המידע הרבה שהם משתפים ברשת, וטען כי "פייסבוק תמיד מחויבת לשקיפות, ועכשיו יותר מתמיד".

בהודעה נוספת צוקרבג כתב שהוא אוהב במיוחד את השורה האחרונה בהודעת ה-FTC: "עשו לנו לייק בפייסבוק".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו