בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פייסבוק נלחמת בהתאבדויות, עם קצת עזרה מחברים

החברה פתחה שירות קו חם בצ'ט ובטלפון שפונה למשתמשים אחרי שחבריהם דיווחו כי הם הביעו מחשבות אובדניות ברשת

תגובות

פייסבוק השיקה אתמול כלי חדש שנועד לסייע באיתור ובמניעת התאבדות. הכלי החדש מאפשר לחברים בפייסבוק לדווח על משתמש שמביע מחשבות אובדניות. במקרה כזה הרשת תפתח לו צ'ט עם יועץ .

"הרבה אנשים סיפרו לנו שהם רוצים לדבר עם מישהו אבל הם לא רוצים להתקשר. צ'ט הוא מושלם לצורך הזה", אמרה לידיה ברניק מה-National Suicide Prevention Lifeline.

השירות הוא הכלי האחרון של פייסבוק שנועד לשפר את הבטיחות ברשת. השנה היא כבר פתחה כלים לדיווח על התעמרות ותוכן פוגעני.

"אחת המטרות הגדולות שלנו פה היא להביא אדם במצוקה לעזרה הנכונה במהירות האפשרית", אמר פרד וולנז, מנהל מדיניות ציבורית בפייסבוק.

בשנים האחרונות היו כמה בני אדם שכתבו בפייסבוק את מילותיהם האחרונות. במקרה מוכר ב-2010, טיילר קלמנטי, סטודנט באוניברסיטת ראטגרס, התאבד לאחר ששותפו לחדר באוניברסיטה צילם אותו במיטה עם גבר אחר. מילותיו האחרונות ברשת היו "קופץ מגשר ג'ורג' וושינגטון. מצטער".

גוגל ויאהו מציעות זה זמן רב מספר טלפון לסיוע כתוצאה הראשונה כשמישהו מחפש את המילה suicide (לא בעברית). גם פייסבוק השתמשה במיילים כדי לעודד חברים להתקשר למשטרה אם הם חושבים שמישהו עומד לפגוע בעצמו או באחרים.

השירות החדש הולך צעד אחד קדימה. אם משתמש מבחין בהודעה המעידה על נטיות אובדניות בעמוד של חבר הוא יכול ללחוץ על כפתור ה-Report (דווח) ליד הפוסט. אז הוא צריך לענות על שאלות בנוגע לפוסט, כולל אם מדובר באלימות, הטרדה, הסתה או התנהגות פוגענית.

אם מדובר באפשרות האחרונה, המדווח נשאל בין היתר אם מדובר בפגיעה עצמית. במקרה כזה, פייסבוק תשלח אימייל למשתמש שכתב את ההודעה המדאיגה. האימייל כולל מספר טלפון של קו חם ולינק לפתיחת צ'ט חסוי. המשתמש צריך רק להתקשר או לפתוח בצ'ט.

בנוסף פייסבוק שולחת הודעה למשתמש שדיווח. במקרה שנראה כי הסכנה להתאבדות חמורה, פייסבוק ממליצה לפנות למשטרה.

התהליך מגן מפני שימוש לרעה ומהטרה ושומר את המשתמש בשליטה.

וולנס אמר כי החברה לא יצרה תוכנה שמחפשת באתר אחר הודעות המעידות על נטיות אובדניות. זה יהיה קשה מדי לביצוע עם כל כך הרבה הודעות שעשויות להיות מפורשות לא נכון. "האנשים היחידים שעשויים להבין מה קורה הם החברים שלך. אז אנחנו מעודדים אותו לדבר ונותנים להם דרך קלה לקרוא לעזרה.

הקו החם יענה לעשרות משתמשים בפייסבוק מדי יום. עובדי מרכז החירום יהיו זמינים לצ'ט 24 שעות ביממה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו