בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כמה שווים העוקבים שלכם ברשת? בקרוב תדעו

חברה תובעת מעובד לשעבר פיצוי על כל העוקבים בחשבון הטוויטר שלו. היא טוענת שהחשבון שפתח שייך לה, ושכל עוקב שווה 2.5 דולר לחודש

תגובות

האם חברה יכולה להרוויח, ואף לטעון לבעלות על חשבון המדיה החברתית של עובד שלה? ואם כן, מה המשמעות לעובדים שכותבים יותר ויותר ברשתות החברתיות בשעות העבודה? תביעה שהוגשה ביולי מספקת כמה תשובות.

באוקטובר 2010 נוח קרביץ, כותב שמתגורר באוקלנד קליפורניה, התפטר מעבודתו באתר Phonedog.com הכולל חנות למכשירים ניידים ובלוג.

בעת שעבד קרביץ החל לכתוב בטוויטר בשם המשתמש Phonedog_Noa, וצבר 17 אלף עוקבים. כשעזב, אמר, החברה התירה לו להמשיך להשתמש בחשבון הטוויטר, בתנאי שימשיך לכתוב טוויטים בעבור החברה מדי פעם, והוא הסכים.

קרביץ המשיך לכתוב, אך שינה את המשתמש ל-NoahKravitz, תוך שהוא שומר את כל העוקבים. אולם, שמונה חודשים לאחר מכן החברה תבעה אותו, בטענה כי מדובר ברשימת לקוחות שלה. החברה דרשה ממנו פיצויים בגובה 2.5 דולר למשתמש לחודש למשך שמונה חודשים - בסך הכל מדובר ב-340 אלף דולר.

PhoneDog Media מסרה בתגובה: "העלויות והמשאבים שהושקעו על ידי החברה בטיפוח העוקבים ומודעות לשם דרך המדיה החברתית הם משמעותיים, והם נחשבים לרכוש של PhoneDog Media L.L.C. אנו מתכוונים להגן באגרסיוויות על רשימות הלקוחות שלנו, הקניין הרוחני שלנו, הסימנים הרשומים והמותגים שלנו".

טוויטר

קרביץ אמר כי התביעה שהוגשה בבית המשפט המחוזי במחוז הצפוני של קליפורניה, היתה תגובה לדרישתו לקבל 15% מהכנסות האתר מפרסום בשל היותו שותף, כמו גם בשל שכר שטרם קיבל, לטענתו.

לתביעה עשויות להיות השלכות רחבות, שהשפעותיהן יורגשו גם על ידי אנשים שמעולם לא שמעו על קרביץ או PhoneDog.

"זה ייצור תקדים בעולם המקוון, מאחר שזה נוגע לבעלות על חשבונות מדיה חברתית", אמר הנרי ג'יי סיטון, עו"ד ניו יורקי העוסק בסכסוכים על קניין רוחני. "למעשה חיכינו למקרה כזה, מאחר שרבים מהלקוחות שלנו מודאגים מהבעלות על חשבונות מדיה חברתית דרך המותגים שלהם".

סיטון הוסיף כי חשוב במיוחד לדעת איזה ערך ייחס בית המשפט לעוקב אחד בטוויטר לחברת מדיה. לדבריו, הערך עשוי להשפיע על מקרים עתידיים העוסקים בבעלות על חשבונות מדיה חברתית. "הכל תלוי בסיבה לפתיחת החשבון", אמר. 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו