גוגל שינתה את מנוע החיפוש, ובטוויטר נכנסו ללחץ

השילוב של תוצאות מגוגל פלוס במנוע של החברה עורר ביקורת חמורה בטוויטר, שהזהירה מפני העלמת תוצאות שלה ופגיעה במשתמשים

עודד ירון
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

הכרזת גוגל אתמול על שילוב מידע אישי מגוגל פלוס ברשת החברתית לא התקבל יפה בטוויטר. ברשת המיקרו-בלוגים מתחו ביקורת על ההכרזה של גוגל וטענו כי היא פוגעת בהם וברשת כולה.

קצפה של טוויטר יצא על שלושה כלים חדשים שגוגל הציגה אתמול ושאחד מהם פותח בישראל. החידושים כוללים כלי לחיפוש תוצאות מותאמות אישית מהחברים בגוגל פלוס. בנוסף נכלל בחיפוש כלי לחיפוש אחר משתמשים בגוגל פלוס, שמבצע גם השלמה אוטומטית של שמות חברים מהמעגלים של המשתמש בעת ההקלדה. הכלי האחרון נועד לסייע למשתמשים למצוא מקורות מידע טובים לתחומי העניין שלהם - בין אם עמודים או משתמשים מרכזיים.

הבעיה, לפי טוויטר, היא שהשירות מקדם בצורה משמעותית את הרשת החברתית של גוגל על פני רשתות חברתיות אחרות כמו טוויטר כמובן.

מטוויטר נמסר כי הרשת "הפכה למקור חיוני של מידע בזמן אמת. כפי שראינו פעם אחר פעם, החדשות מתפרסמות לראשונה בטוויטר. כתוצאה מכך, חשבונות טוויטר וציוצים הם לעתים קרובות תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר".

הם הוסיפו כי הם מודאגים מכך שהשינויים במנוע של גוגל, יקשו על משתמשים למצוא את המידע הזה. "אנו חושבים שזה יהיה רע לכולם. למוציאים לאור, לארגוני חדשות ולמשתמשי טוויטר".

קרדיט: גוגל

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, הגיב לטענות ואמר כי לא מדובר בניסיון לקדם את גוגל פלוס על פני טוויטר וכי שתי הרשתות יקבלו יחס דומה בתוצאות החיפוש.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ