יוטיוב מגייסת את הוליווד ליצירת תוכן מקורי - ברשת - הארץ

יוטיוב מגייסת את הוליווד ליצירת תוכן מקורי

הענקית האינטרנטית תשקיע 100 מיליון דולר ותגייס מפיקים ובמאים מהתעשיה ליצירת 96 ערוצי תוכן חדשים, בעיקר כדי להגיע לקהל מבוגר יותר

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
לוגו אי-פי
אי-פי

פלטפורמת הווידאו האינטרנטית, יוטיוב, מגייסת את הוליווד במטרה להרחיב את פעילותה וכדי להגיע לקהל צופים שמורגלים יותר בצפייה בטלוויזיה, מאשר בסרטוני אינטרנט. האתר, שנמצא בבעלות גוגל, מתכנן לייצר 25 שעות של תוכן בכל יום ולהיעזר לשם כך במפיקים, במאים ויוצרים נוספים מהתעשייה. התקציב שהוקצה לפרויקט עומד על מאה מיליון דולר, ההוצאה הגבוהה ביותר של יוטיוב על תוכן מקורי עד כה.

בחברה מאמינים שהם מאמינים את היסודות לעתיד, שכן בשנים האחרונות ישנה ירידה מתמדת במספר צופי הטלוויזיה ה"מסורתיים", ובמקביל עליה במספר צופי וידאו באמצעות טלפון סלולאריים טאבלטים, במיוחד בגילאי 18-24.

הרעיון שעומד מאחורי הפרויקט הוא יצירת 96 ערוצי יוטיוב נוספים, שמתפקדים למעשה כעמודים אישיים של יוצרים ואמנים, שם יוכלו הצופים לראות קליפים ולקבל התראות בכל עת שהאמן מעלה תוכן חדש לעמוד שלו.

נפרזנטציה של יוטיוב בכנס טכנולוגי בלאס וגאס, בחודש שעברצילום: אי–פי

הכסף הגדול הצליח למשוך כמה מהיוצרים הגדולים בתעשייה, לרבות יוצרי הסרט "מהיר ועצבני", סדרת הטלוויזיה CSI ואפילו הנשיאה לשעבר של חטיבת הבידור של רשת CBS.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

בשביל המפיקים מדובר בהזדמנות ליצור סדרות מבלי התערבות של האולפנים הגדולים ולהישאר רלוונטיים בעבור צופים צעירים שהולכים ונוטשים את הטלוויזיה. כשליש מההשקעה במיזם יעברו ליוצרי יוטיוב ותיקים, שכבר למודי ניסיון בצורת היצירה. למרות שהתקציב המדובר מהווה פחות ממחצית הסכום המושקע בסרט "שובר קופות" ממוצע, ביוטיוב מקווים למשוך את היוצרים גם באמצעות חלוקת רווחי הפרסומות בערוצים השונים.

אחד מאותם ותיקי יוטיוב הוא אולפן "מייקר" בלוס אנג'לס. שקיבל כעת תקציב להקמת שלושה ערוצים. האולפן מעסיק כ-160 חברי צוות במשרה מלאה המועסקים במספר בניינים בעיר. בכל חודש מייצר האולפן כ- 300 סרטוני יוטיוב, בעלות של כ-1,000 דולר לכל אחד. מדי חודש זוכים הסרטים לכ-500 מיליון צפיות, בייחוד בזכות להיטים מבוססים דוגמת "אוסף הסרטונים המשוגעים של ריי וויליאם ג'ונסון" וכן להיטים ויראליים דוגמת "Epic Rap Battles of History".

הכסף הגדול שמשקיעה כעת יוטיוב גרר אליה גם שחקנים שאינם בקיאים בפלטפורמה האינטרנטית. הנשיאה לשעבר של חטיבת הבידור של רשת CBS, ננסי טלם, יצרה ביחד עם שותפים חברה להפקה שתהייה אחראית למספר ערוצי יוטיוב חדשים. "התקציב איפשר לנו, יותר נכון גרם לנו, להתמקד ביוטיוב לפני כל פלטפורמה אחרת", אמר שותפה בריאן בדול.

מאז ההבטחה לחלוק את רווחיה עם אנשים שמעלים תוכן לאתר בשנת 2007, יוטיוב השקיעה בתוכן מקורי בעיקר באמצעות קניית ציוד או הכשרה של אמנים חדשים, אולם ההשקעה הנוכחית היא חסרת תקדים.  

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ