מהפכת החיפוש של גוגל: תשובות, לא רק לינקים

גוגל מבטיחה לשלב חיפוש סמנטי בתוך המנוע שלה, כך שהוא לא רק יספק לינקים לאתרים בהם נמצאות מילות החיפוש, אלא יוכל לענות על שאלות

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
עודד ירון

גוגל מתכננת לבצע שינוי משמעותי במנוע החיפוש שלה בחודשים הקרובים. על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, החברה מתכננת את אחד השינויים הגדולים ביותר בתולדותיה.

אמית סינגהל, המהנדס המוביל את תחום החיפוש שלה, אמר לוול סטריט ג'ורנל כי גוגל תשלב טכנולוגיית חיפוש סמנטית בחיפוש. יצויין כי החברה עובדת על שילוב חיפוש סמנטי כבר כמה שנים, בין היתר על ידי רכישת טכנולוגיית אוריון, אותה פיתח אורי אלון הישראלי באוסטרליה. אלון הצטרף לגוגל ועבר לסטארט אפ נוסף בתחום החיפוש בשם julpan, אותו מכר לאחר מכן לטוויטר.

כלים סמנטיים אמורים לאפשר למנוע לעשות יותר ממציאת האתרים המתאימים ביותר למחרוזת החיפוש. החיפוש הסמנטי מאפשר למנוע להבין את המילים המוקלדות לתוכו, ולספק תשובות והקשרים טובים ומדויקים יותר.

סינגהל אמר כי החיפוש של גוגל "יותאם יותר לדרך שבה בני אדם מבינים את העולם". לדבריו, המנוע יתאים את מילות החיפוש ל"ישויות", כלומר אנשים ומושגים שגוגל מחזיקה במידע עליהם. לדוגמה מצויין שהמנוע יעשה קישור בין חברה כמו גוגל למייסדים שלה - לארי פייג' וסרגיי ברין. לצורך זה גוגל החלה לאסוף מידע על ישויות בשנתיים האחרונות.

צילום: אי–פי

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

השינוי המשמעותי ביותר שגולשים יראו יהיו תשובות לשאלות שהם שואלים. במקום שתוצאות החיפוש יציגו רק שורה של לינקים, הגולשים יקבלו מידע על החיפוש כבר בעמוד התוצאות. במילים אחרות, גוגל תספק תשובות לשאלות, ולא רק שורה ארוכה של לינקים, בתקווה שבתוצאה הראשונה, או לפחות באחת הראשונות, תסתתר התשובה המדויקת ביותר לשאילתה של הגולש.

כך למשל אם יבצע גולש חיפוש על מקום מסוים כמו הר החרמון, הוא יקבל תכונות שלו כבר בדף התוצאות - כמו המיקום, הגובה, הטמפרטורה, וכו'. גם במקרה של שאלות יותר מסובכות, המנוע ינסה לספק תשובה.

גוגל מכניסה את השינויים הללו בניסיון לשמר את מעמדה המרכזי בתחום החיפוש. החברה אמנם ממשיכה להחזיק בכשני שליש מהשוק, אבל מתחרים לא מספיקים לנסות לאתגר אותה. בין אם מדובר במנוע בינג של מיקרוסופט שנהנה בין היתר מהחיבור לפייסבוק, ובין אם ב-Siri, תוכנת העזרה הקולית של אפל שזוכה לפופולריות רבה, ומשמשת גם תחליף למנוע החיפוש של גוגל, בין היתר בזכות היכולות הסמנטיות שלה. אף כי גם על סירי יש ביקורת. גם בינג, המנוע של מיקרוסופט הצטייד בטכנולוגיות כמו PowerSet, שנועדו לסייע לו לשפר את יכולותיו בתחום הסמנטי.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ