אתרים נכנסים לסרטים - ברשת - הארץ
ניצוצות ברשת

אתרים נכנסים לסרטים

טרנד דקורטיבי: סרטים אנכיים זולגים מהאזורים הכי חשובים באתר

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
יונית רושו

בתקופה האחרונה ניתן היה לראות שיותר ויותר אתרים מוסיפים אלמנטים תלת מימדיים פשוטים של סרטים אופקיים. סרט לרוחב תמונות, סרט אופקי בהאדר, חלקו העליון של העמוד ועוד.

בטור היום אני רוצה להציג בפניכם דוגמאות של סרטים מזן מעט שונה: קטנים, אנכיים, צבעוניים ומושקעים. מהמשפט האחרון ניתן היה להסיק שמדובר בקישוט דקורטיבי שולי, שאולי הגיוני להוסיפו בצד או במקום פחות בולט אחר. אך ההיפך הוא הנכון? בטור זה אציג לכם את הסרטים האלו, כשהם מהווים רקע ללוגו, רקע לתפריט העליון הראשי ועוד. המשותף לכולם הוא שהסרט הקטן מוצג לראווה במקומות הי שחשובים של האתר.

על איזה סרט מדובר?
שימו לב באתר הבא לסרט השחור המעטר את חלקו העליון של האתר. במרכז המסך, צמוד להאדר, מתהדר ומהדר את ארבעת המילים שמתארות את מהות האתר. האתר מרהיב באיכות הטיפוגרפיה שלו. בשימוש כ- 9 סוגי פונט, שאינם פונטים שמותקנים על מחשב הגולש, אלא פונטים מאתר myfonts, המוגדרים כפונטים לשימוש בווב, בעיצוב אתרי אינטרנט. העימוד של הטקסטים, חלוקת הדף לטורים, המסגרת עם המזגזגים, העיגולים המזוגזגים, האייקונים, הספרות והטקסט, בעיקר הטקסט המעוצב, הופכים את העמוד להיות מכובד, מקצועי ומאוד איכותי. ולמעלה, ראשון, הופיע הסרט הזולג, המאונך לעמוד:
לחצו על התמונות לפתיחת האתרים


אם הסרט מתחת ללוגו- הוא הופך להיות הכי מרכזי באתר?
כמובן שכן. הלוגו הוא הנקודה הרגישה ביותר בעיצוב האתר. המיקום שלו הכי קריטי, חשובה כמובן גם הצבעוניות שלו, וכן האותיות שמרכיבות אותו ואפילו הריווח מסביבו.
אם הסרט הוא הרקע של הלוגו, הוא הופך להיות ממוקם במקום הבולט ביותר והחשוב ביותר בעמוד. הצבעוניות שלו צריכה להשלים או להבליט את הלוגו, ואל לסרט לתפוס את מקומו המכובד של הלוגו.

אתר נוסף, המציג את הסרט מתחת ללוגו וגם במרכז המסך, הופך את הסרט להיות הקישוט הגרפי החשוב ביותר בעמוד והראשון שהגולש נחשף אליו. ביחס לתמונת הרקע המנצלת 100% מרוחב ומגובה המסך, הופך הסמל להיות בולט בגודלו חסר הפרופורציות:

כמה ענוג הוא
הטקסטורות חזרו לככב, בעדינות, ברכות ובמינימליות האפשרית. אבל הן כאן (על כך בטור הבא), והן מופיעות אפילו בתוך סרט ענוג שמקשט את האתר ומופיע כרקע ללוגו העגול והנקי. שימו לב לחלוקת המקטעים בעמוד. לכל מקטע, המהווה חלק אינדיבידואלי של התוכן, יש רקע אחר:

סרט תלוש, צף באוויר, מלווה אותך חלקית בגלילה ומעליו הלוגו

מה עוד צריך כדי להוכיח את ייחודיותו ונצחונו של הסרט הנוזל, אם לא בדוגמא הבאה. שימו לב גם באתר זה לחלוקת אזורי התוכן למקטעים צבעוניים נפרדים וללוגו שמלווה את הגלילה במקטע הראשון:

הסרט האנכי כרקע לכפתור call to action

כולנו מכירים את הכפתור, שבסופו של דבר, כל האתר נוצר עבורו- כפתור ההנעה לפעולה, שאמור לגרום לגולשים ללחוץ עליו כדי להירשם לאתר, לרכוש מוצר, להצטרף לרשימת הדיוור ועוד.

להלן דוגמא של כפתור ההנעה לפעולה, המעוצב בצורת סרט נוזל:

דוגמא חשובה נוספת מציגה את הסרט כרקע לקישור לרשתות החברתיות:

סרטים נוזלים בתחפושת
הוא מהווה רקע של לוגו, הוא ממוקם במרכז המסך, הוא בולט מבחינה צבעונית ואפילו יש בו טקסטורות עדינות. אבל צורתו משודרגת:

במיוחד עבורו יצרו שלושה פיקסלים רווח מעל תחילת עיצוב האתר, כדי לתת לחלקו העליון של הסרט נפח תלת מימדי. משודרג, אבל עדיין סרט נוזל:

גם הוא צף, מנותק ומהווה רקע ללוגו, אבל טרחו לעדן אותו ולהלן התוצאה:


רושו יונית היא מנכ"לית בניית אתרים דיינמיק-ווב ומרצה במסלול לעיצוב אינטראקטיבי במכללת שנקר. בוער לכם להציג אתר או אפליקציה ברמה בינלאומית? אני ממתינה לכם בפייסבוק ואהיה כאן בשבוע הבא.

לחצו לטורים קודמים בסדרה

היישר ממסלולי תצוגות האופנה לאתרי האינטרנט | משפט אחד שווה אלף מילים | אתר לנשים - לא מילה גסה | איך מקפלים עולם ומלואו לתוך הסמארטפון? | לא סתם עוד לינק כחול | עגול זה יפה | שחור בולט: אתרים מהצד האחר | טופס שעושה חשק? יש דבר כזה |7 הטרנדים שיעצבו את הרשת ב-2012 | 7הטרנדים שכבשו את הרשת ב-2011 | אמנות הגלילה: לצלול בסטייל לתוך הרשת | המלך מת, יחי המלך החדש

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ