מיקרוסופט בינג מציג: המלצות מחברים בפייסבוק היישר בדף התוצאות - ברשת - הארץ

מיקרוסופט בינג מציג: המלצות מחברים בפייסבוק היישר בדף התוצאות

מנוע החיפוש של מיקרוסופט מנצל את יתרונו היחסי על פני גוגל כדי להציג לגולשים תשובות ממומחים בטוויטר ומחברים בפייסבוק היישר בתוצאות

אי-פי
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אי-פי

מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט נע בכיוון חדש בעודו חופר עמוק יותר בתוך פייסבוק וטוויטר כדי להציג מידע שקשה למצוא בגוגל.

השינויים שנחשפו ביום חמישי ישנו את האופן שבו בינג מציג את תוצאות החיפוש. הם מייצגים את השינוי הדרמטי ביותר של מיקרוסופט בחיפוש באינטרנט, מאז שענקית התוכנה הציגה את בינג כ"מנוע קבלת החלטות" לפני כמעט שלוש שנים.

מיקרוסופט מקווה שהמנוע המחודש יסייע לה לשחרר מעט את אחיזתה האיתנה של גוגל בשוק החיפוש הרווחי. כך מקווה החברה גם להרוויח מחטיבת האונליין שלה, שהפסידה יותר 6.3 מיליארד דולר מאז פתיחת בינג ב-2009.

בינג החליף את Live Search, ניסיון עקר ברובו להציב תחרות אמיתית לגוגל. מיקרוסופט הבטיחה שבינג יספק תשובות יותר טובות שיסייעו לאנשים לקבל החלטות חשובות כמו בחירת רופא או מציאת הזמן הטוב ביותר לרכישת כרטיס טיסה.

צילום: בלומברג

המערכת המחודשת מציגה את התוצאות של בינג בשלושה טורים. הטור השמאלי יציג את הלינקים הכחולים שמנוע החיפוש מצא ברשת. הטור האמצעי, שנקרא Snapshot, שמור לביצוע משימות כמו קבלת הוראות נסיעה, הזמנת חדר במלון או קניית כרטיסים לסרט.

הוא לא יהיה זמין בשלב הניסיוני שצפוי להתחיל ביום שלישי. אבל לכשייפתח הוא ישיב לשאילתות כמו חיפוש אחר הסרט הנוקמים ("The Avengers") מקום שיציג זמני הצגות של סרטים ואפשרויות לרכישת כרטיסים. חיפושים אחר מלונות יביאו תמונות של חדרים ומידע על המלונות, כמו גם את האפשרות להזמין כרטיסים.

הטור הכי ימני (שנקרא Sidebar) הוא גולת הכותרת של בינג המחודש. משתמשים שנכנסו לחשבון שלהם לפייסבוק יראו המלצות שנשלפו מרשת החברים שלהם בפייסבוק. משם אנשים יוכלו גם לשאול את חבריהם מבלי לעזוב את דף תוצאות החיפוש. את התוצאות מבינג הם יוכלו גם לשתף עם החברים בפייסבוק.

למשל, החיפוש אחר "קואי מלונות" יציג את רשימת החברים שלכם שביקרו באי. אז תוכלו לבקש מהם עצות ישירות מהדף של בינג לעמוד פייסבוק שלהם.

ה-Sidebar יציג גם טוויטים רלוונטיים, כולל כאלה מאנשים שייתכן שאתם לא עוקבים אחריהם. הוא גם יציע לכם רשימה של מומחים על נושאים הקשורים לשאילתות החיפוש ויציג את שמות המשתמש שלהם בטוויטר, לצד לינקים לבלוגים או לאתרים שלהם.

רוב המידע האישי שבינג שולף מפייסבוק או מטוויטר אינו זמין לגוגל מפני שמנוע החיפוש לא נהנה מאותה גישה לשתי הרשתות החברתיות כמו מיקרוסופט.

בשנתיים האחרונות, בינג ניצל את הקרבה בין מיקרוסופט לפייסבוק כדי להפוך את תשובות החיפוש ליותר מותאמות לגולשים ויותר רלוונטיות להם. בשנה האחרונה בינג אף הציג תוצאות מותאמות בהתבסס על המלצות שמבוססות על מספר הלייקים של משתמש בנושאים הקשורים לשאילתות החיפוש. אבל עד כה בינג לא הצליח לממש את היתרון הזה ולגרום לגולשים לוותר על גוגל.

כעת מיקרוסופט מנסה לתקן זאת עם השינויים החדשים, שצפויים לצאת בחודש הבא. מיקרוסופט מתכננת קמפיין שיווקי מאסיווי בטלוויזיה וברשת. ביום שלישי הקרוב צפויה להתחיל תקופת הניסיון של המנוע המחודש. ניתן להירשם לניסיון ב-Bing.com.

הניסיון של בינג מדגים את הקושי של מנועי חיפוש להבין איך לשלב את הרשתות החברתיות לתוך תוצאות החיפוש, אומרת רבקה לייב, אנליסטית ב- Altimeter Group. "מה שבינג עושה נראה כמו גישה מאוד אלגנטית, אבל עדיין לא ברור אם אנשים יאהבו את זה".

לייב מאמינה כי יש קשר בין חשיפת המנוע המחודש להנפקה הצפויה של פייסבוק. מיקרוסופט עבדה במשותף עם פייסבוק מאז שרכשה 1.6% מהמניות של החברה תמורת 240 מיליון דולר ב-2007. זו הוכחה כהשקעה נהדרת, ששווה כעת בין 900 מיליון דולר ל-1.2 מיליארד, בהתאם למחיר שייקבע בהנפקה.

ועכשיו בינג יכול גם לעבור על המידע של יותר מ-900 מיליון המשתמשים השונים ברשת, פי 18 יותר מבזמן שמיקרוסופט רכשה את חלקה בחברה. למיקרוסופט יש גם גישה למידע של טוויטר. גישה שנמנע מגוגל מאז 2009, כשטוויטר לא חידשה את החוזה עמה.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ