בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנוע חיפוש חדש של גוגל: תשובות במקום לינקים

ענקית החיפוש תחל לכלול בתוצאות החיפוש תשובות מתומצתות שיחסכו למשתמשים את הצורך ללכת לאיבוד בין הלינקים

13תגובות

גוגל הציגה היום כלי חדש שנועד לשפר את מנוע החיפוש שלה. הכלי החדש, שמכונה Knowledge Graph (גרף הידע), מתבסס על מאגר מידע שיצרה גוגל ובו יותר מ-500 מיליון אנשים, מקומות ו"ישויות" נוספות. במידע שצברה החברה על הישויות הללו היא משתמשת כדי להציג עליהן מידע חשוב לצד תוצאות החיפוש כך שבמקרים רבים, הגולשים לא יצטרכו ללחוץ על התוצאות כדי לקבל את התשובה לשאלה. גוגל תחל להציג את השירות לכל המשתמשים הרשומים בארה"ב במהלך הימים הקרובים, לפני שהיא תרחיב אותו למשתמשים בשאר העולם.

גוגל אספה את המידע בשנתיים האחרונות ממקומות כמו ויקיפדיה, ספר המידע של הסי-איי-אי (CIA Factbook) ומקורות מידע נוספים כדי להרחיב את מאגר המידע שקיבלה ב-2010 במסגרת רכישת חברת Metaweb.

באמצעות המאגר, גוגל מנסה לספק במהירות תשובות מתומצתות לשאלות הגולשים, כדי שהם לא יצטרכו ללכת באיבוד בין הלינקים השונים. פרטי המידע יופיעו בתיבות שייתווספו מימין לתוצאות החיפוש (לפחות באנגלית).

החידוש האחרון מגיע שבוע אחרי שמנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט הכריז על העמקת שיתוף הפעולה עם פייסבוק ועל שילוב מידע רחב יותר מהרשת החברתית בתוצאות החיפוש, כמו גם מרשת המיקרו בלוגים טוויטר.

גוגל

גרף הידע של גוגל יפעל בצורה אחרת. אם מישהו מבצע חיפוש כמו "kings" (מלכים), הדבר יכול להתפרש בכמה דרכים שונות. כעת גוגל תציג תיבה בצידו הימני של הדף, שתמנה כמה אפשרויות למיקוד החיפוש, כמו קבוצת ההוקי לוס אנג'לס קינגז, קבוצת הכדורסל של סקרמנטו ותוכנית הטלוויזיה בשם הזה. לחיצה על אחת מהאפשרויות תוביל לתוצאות חיפוש מותאמות לאותו נושא.

במקרה של חיפושים על אנשים או מקומות, המנוע יציג גם מידע סטטיסטי על הנושא, יסייע להכווין אנשים לחיפושים נוספים. גוגל משערת מה מעניין אנשים על פי ההיסטוריה של החיפושים שכבר בוצעו בנושא.

גוגל מאמינה כי השילוב של הגרף החברתי הוא שלב חשוב בהתפתחות החיפוש. החברה מנסה לעבור מייצור רשימה ארוכה של לינקים למתן תשובות, שלהן מצפים אנשים שמציגים שאלות למומחים בשר ודם.

"זה היה משהו מארץ החלומות, כי לא ידענו איך לעשות את זה", אמר אמית סינגהל מגוגל. "החלום תמיד היה שהמנוע יבין דברים כמו שאתה ואני מבינים".

גרף הידע יסייע להתמודד עם בעיות אחרות המציקות לגוגל. אתרים שמנסים לקדם את עצמם בתוצאות החיפוש למדו לעשות מניפולציות שיקדמו אותם בחיפושים פופולריים, כך שיופיעו בעמוד התוצאות הראשון (מה שמכונה SEO). זאת גם אם אינם האתרים הכי מתאימים לשאלות חיפוש. גוגל מנסה באופן קבוע לנקות את תוצאות החיפוש על ידי שיפור אלגוריתם החיפוש, אבל מדובר במשחק חתול ועכבר שבו אתרים תמיד מוצאים דרכים חדשות להתמודד עם הנוסחאות החדשות של גוגל.

אם גרף הידע יעבוד כמצופה יהיו פחות סיבות לעזוב את דף התוצאות. למרות שגוגל טוענת שזו אינה המטרה המרכזית שלה, כל דבר שנותן סיבה לאנשים לבלות יותר זמן באתר ואולי להכניס יותר מחרוזות חיפוש, גם מבטיח להעשיר את כיסיה של החברה. גוגל מטמיעה פרסומות בכל רחבי הרשת, אבל שולי הרווח הגדולים ביותר שלה מגיעים מלינקים מסחריים באתרה שלה.

מצד שני, כל דבר שיותיר אנשים באתר גוגל עשוי להוביל לביקורת על החברה מפני שהיא מקדמת את שירותיה על פניהם של אתרים אחרים ומועילים.

סינגהל לא חושב כך. "כשאנו עונים לשאלות של המשתמשים, אנחנו חוסכים להם זמן", אמר. זמן הוא הדבר היחיד שאי אפשר ליצור עוד ממנו. כשאנשים חוסכים זמן, אנשים מחפשים יותר. הרשת כולה זוכה ליותר תעבורה והסירות של כולם נהנות מהגאות".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו