מאי כחול לבן בניצוצות ברשת

חמשת האתרים הנבחרים של השבוע

אתרים פשוטים למראה שמסתירים המון מורכבות; שכבות שקופות ובלגן משובב נפש שמעביר את המסר הכבד בקלילות

יונית רושו
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

לפני שבועיים פתחנו בחודש מאי כחול-לבן בניצוצות ברשת: במה לאתרים ישראליים מעוצבים, כמו כן לאפליקציות ישראליות המעוצבות ללא דופי או עמודי פייסבוק ייחודיים.
הטור השבוע מציג מספר אתרים שבכל אחד מהם מצאתי רעיון או פתרון שהולך עם האופנה האחרונה ברשת, התקדמות טכנולוגית או יצירתיות יוצאת דופן.

עברתי על כל האפליקציות, עמודי פייסבוק ואתרי אינטרנט ששלחתם ובחרתי בקפידה את האתרים, שמצאתי בעיצוב שלהם התייחסות לטרנדים בינלאומיים עכשוויים.
אתם מוזמנים להמשיך ולפנות אליי עם קישורים לאתרים שלכם: yonit.haaretz@gmail.com:

המורכבות שמאחורי הפשטות

אחת המשימות המורכבות היא למצוא דרך להציג אתר מורכב במראה פשוט. לעתים קורה שהגולש לא מודע בכלל כמה מורכבות מסתתרת מאחורי מה שנראה לכאורה כמו אתר פשוט. ככל שהשימוש באתרי האינטרנט ובאפליקציות הולך ומתעצם וכלל שהפונקציונליות והאפשרויות לאינטראקציה גדלות, כך המאפיין והמעצב נדרשים לעבוד קשה יותר כדי למצוא את הפתרונות הפשוטים יותר.

ואולי בכלל עדיף להשאיר את האתר מעוצב באופן מורכב? הרי לא מעט אתרי אינטרנט בישראל ובעולם מסובכים להבנה, מבולגנים, ומקשים על העבודה איתם. האם חובה למצוא את הדרך להציג את הפונקציונליות בפשטות? התשובה היא כן! בוודאי, גולש שאינו מבין היכן המידע שהוא מחפש נמצא, ייצא מהאתר. לגולש עשרות או אלפי אלטרנטיבות והוא יישאר במקום שקל לו ונוח לו להתמצא בו.

הצלחה של אתר נמדדת, בין היתר, בשאלות הבאת: האם האתר הזה נותן לי ערך מוסף? האם נעים לי לגלוש בו? האם אני מוצא בו בקלות את מה שחיפשתי? האם אחזור אליו שוב כדי לחפש עוד מידע בעתיד?

באתר של טרייד מוביל עניתי כן. אתר לא פשוט מבחינה לוגית, אתר עם המון תוכן, המון מידע, המון מכוניות יד שנייה, המון יכולות ופונקציות. ובכל זאת, אתר קל, פשוט ומעוצב בקלילות.

לאתר הגעתי לראשונה דרך הגלקסי שלי ולפני שנהניתי ממנו במסך הרחב, דווקא נחשפתי אליו ממסך המובייל, שהפנה אותי למסך עם שאלה אם אני רוצה לצפות בווב אפ (גרסת המובייל של האתר, שנראית כמו אפליקציה ומתנהגת כמותה) או בגירסה הרגילה:

www.trademobile.co.il

ללא גריד: עיצוב שמעביר את המסר

חלפו הימים שאתר אינטרנט היה מעוצב מתפריט עליון, תפריט ניווט צדדי, באנר למעלה ותוכן במרכז. כיום, כשהגולש צמא למידע, אינו מתרגש בקלות וחסר סבלנות, המידע צריך לזרום אליו במהירות, הנעה לפעולה צריכה להשפיע מיידית והפואנטה צריכה להיקלט בשנייה הראשונה. ברחבי העולם החלו לצוץ אתרים שאינם מאופיינים בגריד הרגיל.

חלוקת המידע בהם שונה, מיוחדת, מושכת. המסר עובר דרך הצבע ודרך האווירה מסביב. המידע זורם בקלילות או שהוא מרומז וגורם לגולש להגיב, לפעול, לחפש עוד.
באתר הבא זה עשוי נכון. האתר של משרד הבריאות, בחסות מרפאת לוינסקי און ליין עם המחלקה לשחפת ולאיידס, הפונה לצעירים מעביר את המסר הכבד על התגוננות ממחלות מין על ידי גישה קלילה במתכוון, שמגולמת בעיצוב הצבעוני והלא שגרתי. האתר נותן מידע על מקומות בילוי ועושה שימוש במדיה, תוך כדי שהוא מעביר את המסר החשוב. אין גריד ועובדה בולטת זו היא חלק מהקונספט וחלק מהשובבות של האתר, שממשיך את הקו המיוחד גם בעמודיו הפנימיים. האתר כולו נצפה נהדר גם על המסך הרחב:

safe-sex.co.il

שכבות שקופות

טרנד בולט בעולם הוא השכבות השקופות. לבנות, שחורות, צבעוניות- שכבות בכל הצבעים שמוצגות מעל תוכן באתר, חושפות חלק ממנו, ומסתירות חלק אחר. כל זאת, מבלי לפגוע בתוכן, ותוך שמירה על אלגנטיות ונוחות לצפייה. בשילוב עם תמונות איכותיות וגדולות, שמתחלפות בעדינות, מושגת התאמה למסך רחב במיוחד:

zinc.co.il

למכור בסטייל

רוב אתרי המכירה צועקים לגולש "רק היום!" "קנה עכשיו!". באתר הבא אין באנרים פרסומיים, אין הצפה של מוצרים בכל פינה באתר ואין עומס על העיניים. בהחלט מרענן לראות אתר מכירות שמעוצב ברמה בינלאומית, שומר על איכות, מקצועיות ושאינו משדר צעקנות:

www.letrangerstore.com

אינטראקטיביות

האתר הבא, של הזמרת מרינה מקסימיליאן בלומין, בעצם בנוי ממספר "עמודים" כשלחיצה על כל אלמנט בתפריט הניווט מעבירה ל- "עמוד" אחר. שוב, דוגמא טובה של אתר לא סטנדרטי, ללא הגריד המסורתי, שבהחלט עושה חשק להמשיך ולגלוש בו:

http://www.marinamaximilian.com

אני יונית רושו, מנכ"לית בניית אתרים דיינמיק-ווב ומרצה במסלול לעיצוב אינטראקטיבי במכללת שנקר. בוער לכם להציג אתר או אפליקציה ברמה בינלאומית? אני ממתינה לכם בפייסבוק ואהיה כאן בשבוע הבא.

לחצו לטורים קודמים בסדרה

איך מעצבים אתרים בין המובייל למחשב | גאדג'טי רטרו לאייפון | אתרים נכנסים לסרטים | היישר ממסלולי תצוגות האופנה לאתרי האינטרנט | משפט אחד שווה אלף מילים | אתר לנשים - לא מילה גסה | איך מקפלים עולם ומלואו לתוך הסמארטפון? | לא סתם עוד לינק כחול | עגול זה יפה | שחור בולט: אתרים מהצד האחר | טופס שעושה חשק? יש דבר כזה |7 הטרנדים שיעצבו את הרשת ב-2012 | 7הטרנדים שכבשו את הרשת ב-2011 | אמנות הגלילה: לצלול בסטייל לתוך הרשת | המלך מת, יחי המלך החדש

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ