5 העיצובים הטעימים ביותר של השבוע - ברשת - הארץ
חודש כחול לבן בניצוצות ברשת

5 העיצובים הטעימים ביותר של השבוע

סוגרים את חודש מאי כחול לבן עם חמישה אתרים שמוכיחים שעיצוב טוב יכול לעשות פלאים למסעדה, וגם לאתר שלה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
יונית רושו

אני מתכבדת להציג בפניכם את הטור האחרון בסדרת חודש מאי כחול-לבן בניצוצות ברשת, שהוקדש לאתרים ואפליקציות מעוצבים, אופנתיים ומתקדמים תוצרת הארץ.

בחרתי בענף מאוד ישראלי לכבוד הפרידה, ומה יותר ישראלי מאוכל? (לא לדאוג, הטור לא נפרד. החל מהשבוע הבא תתחיל סדרת שימושיות בטכנולוגית html5 ונחזור לדוגמאות בינלאומיות. זו רק פרידה מחודש כחול-לבן).

הטור השבוע מציג מספר אתרים של מסעדות, שבכל אחד מהם מצאתי רעיון או פיתרון טרנדי, טכנולוגיה מתקדמת או יצירתיות יוצאת דופן. אני מוכרחה לציין שזה היה קשה. עברתי על מעל מאה אתרים של מסעדות, שפים ובלוגים בענף המסעדנות והאוכל ולא היה קל למצוא אתרים שמתאימים לקריטריונים.

פסיפס מהלוגו

ברוב האתרים אתם רגילים לראות את הלוגו מופיע בחלקו הימני העליון, אם האתר בעברית, או לחילופין, בחלקו השמאלי העליון, אם האתר באנגלית.

לאחרונה אתרים מציגים את הלוגו שלהם במרכז ההאדר, חלקו העליון של העמוד. מיקום הלוגו במרכז מדגיש את התדמית ומחזק את הכוח ואת הביטחון, בין היתר.
אך אפשר לעשות שימוש רחב יותר בלוגו.

דוגמא מקסימה של קאסה נובה, מסעדת שף בנמל יפו, אשר מציגה את הלוגו שלה, כשהוא "גזור" ודרכו רואים את התמונות הענקיות הפרוסות על פני כל רוחבו וגובהו של המסך.

שימו לב כיצד הלוגו מופיע למעלה, כמו פסיפס, לכל הרוחב. וכיצד הוא חוזר שוב בשני הצדדים. עם התחלפות תמונות הרקע, מקבל הלוגו השקוף את צבעוניות התמונה שתחתיו.

casa-nova.co.il

תמונות ענקיות לכל רוחב וגובה המסך

הפסיפס של קאסה נובה

עם התפתחות הטכנולוגיה, הולכים ומתרחבים מסכי המחשב שלנו. אמנם מן הצד השני, מתעצם דווקא השימוש במובייל בעל המסך הצר, ומתפתח תחום העיצוב למסך הצר, אך השימוש בתמונות רחבות כחלק מעיצוב אתרי אינטרנט המתאימים למסך רחב, הינו חכם ועכשווי.

אתרי אינטרנט בתחום האוכל צריכים להעביר את הטעם דרך המסך. בלי ריח. אחת הדרכים העומדות לרשות המעצבים היא להשתמש בחומרי גלם טובים של תמונות מקצועיות ואיכותיות.

אחת הבעיות שיכולות לצוץ היא נוחות קריאת המלל המופיע מעל תמונות עשירות בצבע, המתחלפות בזו אחר זו. השימוש בשכבה שקופה כדי לטשטש את הרקע ולתת במה לתוכן, יכול להיות מצוין:

bakerytlv.co.il

בייקרי יד חרוצים

טקסטורות

נהדרות, עדינות, שבלוניות, פשוטות לכאורה- יכולות להוסיף מגע אישי, בטוב טעם לכל אתר.

במשך תקופה ארוכה היה מקובל להציג ברקע של האתר או של אלמנטים מסוימים על המסך, תבנית שחוזרת על עצמה. מבחינה טכנית, זה מאוד פשוט. מעצבים אפילו עיגול שחור קטן וכשמגדירים אותו בתור רקע לאזור גדול, הוא משכפל עצמו לרוחב ולאורך האזור. כאשר הגיעה התקופה המינימליסטית, יותר ויותר אתרים זנחו את הטקסטורות והשאירו רקעים לבנים. היום אפשר למצוא את הטקסטורות שחוזרות לרקע, אך שומרות על עדינות ומינימליסיטיות:

gordontlv.co.il

הטקסטורות של מסעדת Salt

גיוון בפוטר

באופן אישי, אני אוהבת שנותנים כבוד גם לפוטר. הוא אמנם נמצא בחלקו התחתון של עמוד האינטרנט, ובדרך כלל מכיל קישורים ומידע שמתאים לסוף העמוד, אבל יותר ויותר אתרים משקיעים שעות עבודה נוספות כדי לאפיין ולעצב אותו.

בדוגמא הבאה של קפה איתמר, תוכלו לראות את השינוי בפוטר בין העמודים:

cafeitamar.co.il

הפוטרים של קפה איתמר

אתר בלי אתר

כן, בכוונה בחרתי דווקא בדוגמא של מסעדה בגליל שאין לה אתר עצמאי משלה. סיבותיה עמה, אבל רבים כאלו יש וגם להם מגיעה התייחסות. למסעדת אדלינה יש מיניסייט של zaprest והוא עושה את העבודה. המסר עובר. המסעדה מצטיירת כמקום אינטימי, איכותי וחם בזכות השימוש בצבעים החמים, ברקע של תמונה שצולמה באור הנכון ומהזווית הנכונה, הלוגו המופיע במרכז למעלה, השכבה השקופה שמאפשרת לקרוא את התוכן בקלות. לסיכום, אין לה אתר, אבל יש לה נוכחות:

אדלינה

אדלינה


הכותבת היא יונית רושו, מנכ"לית בניית אתרים דיינמיק-ווב ומרצה במסלול לעיצוב אינטראקטיבי במכללת שנקר. בוער לכם להציג אתר או אפליקציה ברמה בינלאומית? אני ממתינה לכם בפייסבוק ואהיה כאן בשבוע הבא.

גם בטורים הבאים אשתדל להציג דוגמאות ישראליות.

ובהזמנות זו אתם מוזמנים להמשיך ולפנות אליי עם קישורים לאתרים שלכם: yonit.haaretz@gmail.com

לחצו לטורים קודמים בסדרה

איך מעצבים אתרים בין המובייל למחשב | גאדג'טי רטרו לאייפון | אתרים נכנסים לסרטים | היישר ממסלולי תצוגות האופנה לאתרי האינטרנט | משפט אחד שווה אלף מילים | אתר לנשים - לא מילה גסה | איך מקפלים עולם ומלואו לתוך הסמארטפון? | לא סתם עוד לינק כחול | עגול זה יפה | שחור בולט: אתרים מהצד האחר | טופס שעושה חשק? יש דבר כזה |7 הטרנדים שיעצבו את הרשת ב-2012 | 7הטרנדים שכבשו את הרשת ב-2011 | אמנות הגלילה: לצלול בסטייל לתוך הרשת | המלך מת, יחי המלך החדש


.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ