פייסבוק תשלם 10 מיליון דולר בפשרה על "הגביע הקדוש של הפרסום" - ברשת - הארץ

פייסבוק תשלם 10 מיליון דולר בפשרה על "הגביע הקדוש של הפרסום"

פשרה בתביעה על מערכת הפרסום לחברות שהחברים שלכם עשו להם לייק; הכסף ילך לצדקה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
רויטרס

פייסבוק הסכימה לשלם 10 מיליון דולר לצדקה כדי ליישב תביעה שהוגשה נגד הרשת החברתית. התביעה הוגשה על ידי חמישה משתמשים בטענה להפרת הזכויות לשימוש בשמותיהם ובתמונותיהם, לפי מסמכי בית משפט שפורסמו בסוף השבוע על הפשרה שהושגה בחודש שעבר. פייסבוק סירבה להגיב בנושא.

בתביעה נטען כי הרשת הפרה את חוקי קליפורניה כשפרסמה את הלייקים שמשתמשים עשו למפרסמים מבלי לשלם להם, או לאפשר להם שלא להשתתף, במסגרת כלי הפרסום "Sponsored Stories".

הסיפורים המקודמים הללו הן מתבססים על העיקרון שאנשים חולקים אהבות עם חבריהם. מדובר בפרסומת שמציינת כי חבר מסוים עשה לייק לחברה מסוימת. היא מופיעה על דף הפייסבוק של משתמש ובדרך כלל מכילה את שמו של החבר נוסף ואת תמונת הפרופיל שלו.

התובעים שביקשו הכרה כתביעה ייצוגית הגישו את התביעה בבית משפט בסן חוזה קליפורניה, יכלו לכלול לפחות שליש אזרחי ארה"ב, ולהשית על פייסבוק מיליארדי דולרים של פיצויים, לפי מסמכי בית משפט.

צילום: אי–פי

התביעה ציטטה את מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, כאומר כי מדובר ב"גביע הקדוש" של הפרסום. בנוסף התביעה ציטטה את סמנכ"לית התפעול של החברה, שריל סנדברג, שאמרה כי הערך של סיפור מקודם כזה למפרסם גבוה פי כמה מפרסומת רגילה באתר.

השופטת המחוזית לוסי קוך אמרה כי המתלוננים הוכיחו כי פגיעה כלכלית יכולה להתרחש בשל השימוש בתמונות, בדמותם ובשמותיהם של משתמשים.

"קליפורניה הכירה זה זה זמן רב בזכות המוגנת לשם ולדמות של אדם נגד ניכוס של אחרים למטרותיהם", כתבה השופטת.

לפייסבוק יש היסטוריה עשירה של ניסיונות לקדם את עסקיה בדרכים שנתפסו כפגיעה בפרטיות של המשתמשים. בחודש שעבר הוגשה תביעה ייצוגית נוספת נגד פייסבוק בגין המשך האיסוף של המידע על משתמשים באמצעות קובצי קוקיז, גם לאחר שהם התנתקו.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ