5 טיפים לבניית חנות רשת מוצלחת - ברשת - הארץ
ניצוצות ברשת

5 טיפים לבניית חנות רשת מוצלחת

לכאורה אין פשוט מבנייה של חנות מקוונת באינטרנט בימינו, אבל עיצוב של חנות טובה מצריך שמירה על כמה עקרונות בסיסיים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
יונית רושו

לפני מספר שנים אמרו שאתרי המכירות הם ההבטחה הטכנולוגית של העתיד. שבזכותם גולשים נחשפים למידע זמין ומהיר, יכולים לרכוש מוצרים בקליק בלי לצאת מן הבית ועוד.
עברו השנים ובימינו אתר מכירות הוא טריוויאלי עבורנו, ואנו מוצפים באתרים שמציעים לנו מוצרים לרכישה מהמחשב כמעט מכל מקום בעולם.

התחרות הגלובלית והשפעתה עלינו

ללקוחות יש אפשרות לראות ולהשוות מוצרים ושירותים וירטואלית בזכות כניסתו התעצמותו של האינטרנט. השימוש הגובר במובייל, בטאבלטים, במחשבים ניידים ובכלל, השימוש ההולך ומתעצם בטכנולוגיה ובאינטרנט ברחבי העולם הופך את ההשוואה בין המוצרים והשירותים לזמין ונגיש ואף לטריוויאלי עבור הלקוחות.

כתוצאה מכך, לקוחות דורשים איכות, גיוון, ביטחון ופונקציונליות במוצרים ובשירותים שהם רוכשים ומזמינים.

הגולשים מוצפים באתרים מכל הכיוונים, ממדינות שונות, מיבשות שונות, בכל יום ובכל שעה. התחרות ברשת מתעצמת ללא הפסק והגולשים חסרי הסבלנות עושים סלקציה מהירה ובלתי מודעת בבואם לחפש מוצר כלשהו מתוך מיליוני האתרים הזמינים עבורו.
אתרים ואפליקציות יוצאי דופן, מקצועיים, אמינים- מושכים את תשומת ליבו של הגולש, מסקרנים אותו או משרים עליו ביטחון וגורמים לו להישאר באתר, לבחון אותו ואף להזמין.
כל הדוגמאות בטור זה עושות שימוש בתמונות איכותיות, בעיצוב מרהיב, בטיפוגרפיה מוקפדת ועוד, כפי שמפורט בהמשך.

בהירות

הסברים, צורות, שרטוטים, כל מידע שרלוונטי לגולש ויעזור לו לסמוך על אמינות האתר ועל הבנת המוצר שהוא רוצה לרכוש- חשובים בעמוד המוצר.

באתר הבא לחיצה על התיק, לדוגמה, מפעילה אנימציה מהירה. כל המוצרים שלא מעניינים אותי נעלמים ובפוקוס מוצג לראווה המוצר שבחרתי. בחירת שרטוט מעלה רשימת מוצרים העונים לסינון שעשיתי כך הלאה, עד לבחירה מושכלת של המוצר שמעניין אותי.

kipling.com.br. צילום מסך

באתר השחור-אפור הבא, המוכר מעילים לגברים, כל מוצר מגיב למעבר העכבר מעליו. גם במעבר מעל ריבוע צבע קטן משתנה התמונה. האתר לא חוסך בתמונות איכותיות של כל מוצר, דגם, צבע ואפשרות zoom טובה. טופס בחירת המוצר וצבעו נוחים לתפעול וההרגשה הכללית מאוד נוחה ואמינה.

spyder.com. צילום מסך

פשוט, נוח, ידידותי

"שוק" מתאים רק למי שמוכר מוצרי שוק, וגם זה לא בטוח. האתר צריך להפנות את תשומת ליבו של הגולש למקום אחד- למוצרים שהוא מוכר. בלי רעש ובלגן מסביב. עיצוב מינימליסטי, המציג רק את האלמנטים הגרפיים שבאמת מסייעים להעברת המסר והמידע, תוכן רלוונטי להכרת המוצר, מחיר, קישורים לעמודי שאלות ותשובות ותקנון שמוכיחים שהאתר רציני, קטגוריות של מוצרים ואסתטיקה. הגולש סומך על האתר, פשוט כי האתר משדר זאת:

myownbike.de. צילום מסך

אתר מינימליסטי נוסף, על טהרת הלבן-אפור מצטיין בתמונות האיכותיות שלו ובהקפדה על עיצוב הגופנים. הטיפוגרפיה מאוד מושקעת- סוגי הפונטים, העובי שלהם, המרחק בין האותיות- מאוד מוקפד, כמו ביתר האתרים בטור זה:

oakstreetbootmakers.com. צילום מסך

עולם תוכן עשיר מסביב

אמנם הדגש הוא על המוצר הנמכר- בין אם זה שירות, מוצר פיזי או הטבה למוצר. אך קיימים אתרים שמעריכים את התוספת הברוכה בהעשרת האתר בתוכן איכותי, כערך מוסף לגולש, לקורא, לקונה. העשרת האתר בתכנים מקצועיים, בפורומים, בדיונים, אינו מפחית את האור מהמוצרים. נהפוך אותו- אם הוא כתוב טוב, מעוצב בקפידה ואינו מבלבל את הגולש- הוא יכול להוסיף לאמינות של האתר, ולתחושת הביטחון של הגולש. לדוגמא האתר הבא למכירת צמר, שמתחזק בלוג פעיל, שמציע דוגמאות, הוראות ושיטות לסריגה. הצמר המוצע למכירה באתר בשלל צבעים וסוגים, מפרט ומציג תמונות נהדרות שעושות חשק להתחיל לסרוג. שימו לב שוב לפונטים:

דוגמה ישראלית מצוינת, אתר פריים קלאב, שמציע הטבות איכותיות בלבד לחברי מועדון ואינו חוסך במאמרים מקצועיים שמוסיפים תוכן.

primeclub.co.il. תצלום מסך


לא לחסוך בתמונות

כל האתרים שבטור זה אינם חוסכים בתמונות איכותיות ומקצועיות, ולכן אני רוצה להדגיש נושא זה. באתר הבא, לכל מוצר יש פירוט של תוכן מלווה בתמונות מכל הכיוונים, לנוחיות הגולש. המידע תורם לנוחות שמרגיש הגולש עם המוצר, לאמון שהוא רוכש לו וכמובן לביטחון שהוא אכן רוכש את המוצר הנכון ביותר עבורו.

x-doria.com. צילום מסך



עיצוב שמשדר מקצועיות

כפפות תומכות מסך מגע! ואתר שלם שמוכר רק אותן. בדיוק ההיפך מהאתר שמוכר צמר, בו היה עולם תוכן עשיר מסביב. שישה צבעים צעירים ומושכים מוצעים למכירה באתר שכל כולו מוקדש לכפפות. ברור מה קונים כי יש רק מוצר אחד, אבל העיצוב המרשים והמדוקדק של האתר, הפתרון הקריאטיבי, הקלות והנוחות- גורמים לגולש להאמין שהמוצר באמת עובד.

tatchies.com. צילום מסך



הכותבת היא רושו יונית, מנכ"לית בניית אתרים דיינמיק-ווב מקבוצת פרוליום ומרצה במכללת שנקר ובמכון הטכנולוגי חולון, כותבת הספר html5 בעברית בהוצאת הוד-עמי. בוער לכם להציג אתר או אפליקציה ברמה בינלאומית? אני ממתינה לכם בפייסבוק ואהיה כאן גם בעוד שבועיים.

yonit.haaretz@gmail.com.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ