דיווח: פייסבוק במגעים לרכישת Whatsapp - ברשת - הארץ

דיווח: פייסבוק במגעים לרכישת Whatsapp

האם אפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית שמתנגדת לפרסום והרשת החברתית שחיה מפרסומות יכולות להתחבר?

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
הארץ

פייסבוק מנהלת מגעים על רכישת ווטסאפ, אפליקציית הודעות הטקסט הפופולרית, כך דווח הלילה ב-TechCrunch מפי מקורות המכירים את הנושא.

אם הדיווח נכון, העסקה האפשרית, נראית כמו עוד צעד בדרך של פייסבוק להרחיב את אחיזתה בתחום המובייל - תחום שמנכ"ל ומייסד הרשת מארק צוקרברג הודה בעבר שהחברה הזניחה.

Whatsapp צברה פופולריות רבה בשנים האחרונות כתחליף ל-SMS וגם כאמצעי לתקשר עם קבוצות. באוקטובר 2011 סיפרה החברה בבלוג שלה כי הצליחה לעבור לראשונה את הרף של מיליארד ההודעות ליום. לדברי TechCrunch, יש לה כ-100 מיליון משתמשים מדי יום.

המודל המסחרי של ווטסאפ שונה בתכלית מזה שלפייסבוק. בעוד שהרשת החברתית מתבססת על פרסומות, ב-Whatsapp פרסמו ביוני השנה פוסט המתגאה בכך שאינם מתבססים על פרסומות כמו יאהו או גוגל, אלא מציעים שירות בתשלום.

אפליקציית ההודעות החינמית WhatsAppצילום: WhatsApp

"פרסום לא  פוגע רק באסתטיקה, הוא גם עלבון לאינטיליגנציה ומשבש את חוט המחשבה שלך", כתבו אז. "זכרו, כשפרסומות מעורבות בעניין, אז אתם המוצר", הזכירו את הקביעה  המפורסמת.

Whatsapp מציעה את האפליקציה ב-0.99 דולר למשתמשי אייפון, והיא האפליקציה השנייה בפופולריות שלה ב-App Store. בחנות גוגל Play של אנדרואיד היא מוצעת בחינם לשנה, ולאחר מכן היא עולה 0.99 דולר לשנה. בחנות האפליקציות של גוגל מספר ההורדות שלה עומד על בין 100 מיליון לחצי מיליארד.

פייסבוק כבר מציעה צ'ט פנימי, ואינטגרציה של הרשת החברתית עם שירות הטלפוניה סקייפ המאפשר שיחות וידיאו ושיחות קוליות היישר מהצ'ט של הרשת.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ