Urban Compass: המיזם החדש של אורי אלון - ברשת - הארץ

Urban Compass: המיזם החדש של אורי אלון

היזם והמפתח הישראלי, שהפיתוחים שלו נקנו על ידי גוגל וטוויטר, מקווה לשלב בין רשת אנושית לטכנולוגיה כדי לספק מידע מבוסס מיקום בזמן אמת

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
עודד ירון

היזם הישראלי אורי אלון, שמכר פיתוחים שלו לגוגל ולטוויטר, יוצא לדרך חדשה.
המיזם החדש של אלון, Urban Compass, זכה למימון בשלב ה-Seed הראשוני מגולדמן סאקס, קרן Founders Fund, מנכ"ל אמריקן אקספרס, קן שנו, וגורמים נוספים. המימון, בגובה 8 מיליון דולר סך הכל, נחשב חריג בגובהו ל-Seed.

אלון שעזב לאחרונה את טוויטר, לא חשף פרטים רבים על הרעיון שבבסיס החברה, אבל הסביר כי הרעיון הוא לשלב בין טכנולוגיה לרשת של אנשים בשטח כדי לספק מידע מלא בזמן אמת. איזה מידע ובאיזה תחומים, הוא עדיין לא חושף. אלון סיפר להארץ כי הפעם הוא לא רוצה להתמקד בצד הטכני גרידא. "אני לא רוצה להתעסק בעוד אלגוריתם, עוד שיפור למנוע חיפוש, אלא לעשות משהו בעולם האמיתי", הוא אמר. "אני חושב שאפשר להקים פלטפורמה שיכולה לשנות את הדרך בה אנשים מקבלים החלטות".

את ההשראה הוא קיבל משירותים כמו Uber, אפליקציית הזמנת מוניות היוקרה (שפועלת על עיקרון דומה ל-GetTaxi הישראלית), ו-ZocDoc, שיצרה שירות דומה להזמנת תורים אצל רופאים.

אלון עלה לכותרות לראשונה ב-2006 כשפיתח את האלגוריתם אוריון במסגרת לימודי הדוקטורט שלו באוניברסיטת ניו סאות וויילס באוסטרליה. מאוחר יותר הטכנולוגיה נרכשה בידי גוגל, לאחר שגם מיקרוסופט ויאהו ניסו לרכוש אותה. אלון הצטרף לגוגל, ואוריון שולב במרוצת הזמן במנוע של גוגל.

אורי אלון, מייסד Urban Compassצילום: julpan

לאחר מכן אלון עזב את גוגל ופתח סטארט אפ בשם Julpan, שהתמקד בחיפושים בזמן אמת שמתבססים גם על הבלטת אלמנטים מהרשתות החברתיות בניסיון להציף גם אירועים קרובים למשתמש. טוויטר רכשה את החברה בספטמבר 2011 במה שהיה הרכישה היקרה ביותר בתולדותיה. הסכום, שאותו אלון עדיין מסרב לחשוף, עמד על יותר מ-40 מיליון דולר. הפעם, הוא מספר, הוא דווקא לא רוצה למכור את החברה.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ