לוגו רויטרס
רויטרס

עדכון: שירות המעקב ברשת AppData תיקן את ההערכה שלו בנוגע לסיבה לירידת השימוש באינסטגרם. השירות דיווח בסוף השבוע כי רשת שיתוף התמונות של פייסבוק איבדה כרבע מהמשתמשים היומיים שלה בשבוע שחלף מאז הפיאסקו בו הכריזה על השינויים במדיניות הפרטיות שלה וחזרה בה למחרת.

בתחילה אמרו ב-AppData כי הם בטוחים כי הסיבה לירידה שאירעה ב-24-25 בדצמבר היא השינויים במדיניות הרשת,  אולם לאחר מכן הודו כי ירידה מקבילה אירעה בשימוש באפליקציות אחרות כמו פנדורה או סקייפ. כעת הם מעריכים כי הסיבה לכך היא עונת החגים.

אינסטגרם, שנרכשה השנה על ידי פייסבוק בכ-715 מיליון דולר, דחתה את הטענה בפרסום של AppData וטענה כי הנתונים אינם מבוססים. זאת מפני שלטענת אנשי החברה רק כ-20 עד 30 אחוזים ממשתמשי אינסטגרם נכנסים אליה דרך פייסבוק, ואילו הרוב נכנסים אליה ישירות. "הנתונים האלה אינם נכונים", הודיעה דוברת של אינסטגרם בסוף השבוע, "אנחנו ממשיכים לראות גידול יציב גם במספר המשתמשים הרשומים וגם במספר המשתמשים הקבועים".

אינסטגרם. ירידה תלולה בכמות המשתמשים היומייםצילום: אי–פי

הירידה התלולה במספר המשתמשים היומיומיים אירעה בשבוע שחלף מאז הכריזה אינסטגרם על שינויים במדיניות הפרטיות שלה, לפיהם היא רשאית בין היתר לחלוק מידע על משתמשיה עם חברת האם פייסבוק ועם חברות הקשורות אליה ולמכור זכויות שימוש בתמונות המשתמשים לחבור מסחריות מבלי לשלם או אפילו להודיע למשתמשים. יום לאחר ההודעה חזרה בה החברה, בעקבות הסערה שהתעוררה בקרב המשתמשים. מייסד אינסטגרם, קווין סיסטרום, העלה הודעה חדשה לבלוג החברה, בה הודיע אין שום כוונה להשתמש בתמונות המשתמשים לשימוש מסחרי. אולם הוא דאג להבהיר כי "הכוונה שלנו בעדכון תנאי השימוש היתה להבהיר שאנחנו מתכננים להתנסות בצורות פרסום חדשניות שנראות מתאימות באינסטגרם", אך לא פירט מעבר לכך.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ