צרפת יוצאת למלחמה ב-Hashtag

המאבק על שימור השפה לא נעצר רק בעברית. בגוף הצרפתי המקביל מנסים למצוא תחליף למילה הפופולרית. הגולשים דווקא לא מתלהבים

הארץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
הארץ

צרפת יוצאת למלחמה במילה Hashtag שצברה בשנים האחרונות פופולריות במדינה ובעולם בעקבות השימוש ברשתות חברתיות כמו טוויטר ואינסטגרם.

Hashtag הן אותן תגיות המאפשרות לאגד לנושאים ציוצים בטוויטר, תמונות באינטסגרם. הן משמשות גם בשירותים נוספים ליצירת שיחה גמישה, ולהצפה של נושאים, כמו למשל התגית #j14 שליוותה את המחאה החברתית בארץ.

הבעיה של הוועדה הכללית למינוחים וחידושי שפה של צרפת לא היתה עם השימוש של המילה, אלא עם המילה עצמה, שהגיעה כמובן מאנגלית. הוועדה, גוף המקביל לאקדמיה ללשון העברית בישראל, הציעה חלופה משלה mot-dièse - "מילת סולמית". הוועדה פרסמה את הצעתה ב- Journal Officiel, אתר ממשלתי שאחראי בצרפת על פרסום ענייני חקיקה ורגולציה.

הצעד הוא חלק מהניסיון לשמר את השפה הצרפתית שנמצאת תחת מתקפה של מילים מעבר לים בעקבות החדירה של האינטרנט וטכנולוגיות קשורות נוספות לחיינו.

למרות המטרות הנאצלות, המילה החדשה לא התקבלה בהתלהבות. ההצעה גררה ביקורת מגולשים צרפתים, שמחו על הניחוח הארכאי של המילה. בהאפינגטון פוסט ציינו כי מלבד זאת הם גם הסבירו שהמונח לא מדוייק. מפני שהוא לא מציין את הסימן הנכון.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ