יוטיוב חצתה את סף מיליארד המשתמשים בחודש

חמישה חודשים אחרי שפייסבוק הכריזה על הגעה לקו המיליארד, יוטיוב מכריזה על הישג דומה, בניסיון למשוך עוד מפרסמים

אי-פי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אי-פי

יוטיוב הודיעה כי יותר ממיליארד גולשים נכנסים לאתר מדי חודש לצפות בסרטונים. אתר הווידיאו של גוגל הכריז על ההישג באירוע מרשים בסנטה מוניקה שיועד בעיקר למשוך מפרסמים, וכלל הופעות מכמה מהכוכבים הגדולים ביותר של האתר כמו הלהקות CDZA ו-Monsters Calling Home.

יוטיוב חצתה את סף מיליארד המשתמשים בחודש חמישה חודשים אחרי שפייסבוק הודיעה על חציית הסף הזה. לאבן הדרך הזאת מגיעה יוטיוב כשנה וחצי אחרי שהכריזה באוקטובר 2011 על חציית סף 800 מיליון המשתמשים. מספר המשתמשים הגבוה סיפק לגוגל עוד ערוץ רווחי למכירת פרסומות ברשת, לצד מנוע החיפוש שלה.

גוגל רכשה את יוטיוב ב-1.76 מיליארד דולר ב-2006, כאשר לאתר היו, על פי הערכות, 50 מיליון משתמשים ברחבי העולם. מאז סוף 2011 יוטיוב התמקדה מחדש בקידום הצפייה בערוצים של היוצרים. ערוצים כאלה מאפשרים למפרסמים להתמקד בז'אנרים מסוימים של תוכן כמו מוסיקה.

ב-2012, היא השקיעה ב-96 ערוצים כ-100 מיליון דולר כדי לסייע להם לצמוח במהירות, במקרים רבים היא חברה למפיקים ובמאים גדולים מהוליווד כמו יוצר סדרות CSI אנתוני זויקר. מאוחר יותר יוטיוב הבטיחה להשקיעה 200 מיליון דולר נוספים בקידום המכירות של הערוצים. אבל האירוע ביום רביעי התמקד בעיקר באלה שהצליחו ביוטיוב עוד לפני שהתוכנית להשקעה הנרחבת החלה. יוצרים כמו מישל פאן, שנותנת עצות איפור מאז 2006.

Psy בהופעה בהשבעת נשיא דרום קוריאהצילום: אי–פי

רוברט קינקל, סגן נשיא וראש שותפויות תוכן בעולם, הודה בפני כתבים כי התוכנית למימון ערוצים לא פעלה כמצופה. כשנשאל אם ההשקעה השתלמה הוא השיב "כל שנה אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להפוך חכמים יותר".

בשנה האחרונה חצה לראשונה גם קליפ ביוטיוב קו נוסף כשרשם מיליארד צפיות. מדובר כמובן בשיר גנגנאם סטייל של האמן Psy הקוריאני, שהצליח לשבור בין היתר את שיאו של ג'סטין ביבר והפך לתופעה ויראלית. גוגל מסרה כי בינואר השנה השיר הצליח להכניס שמונה מיליון דולר מפרסום בלבד

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ