חייכו, פייסבוק רוצה לדעת איך אתם מרגישים

כלי חדש מאפשר לגולשים בארה"ב לחלוק תחושות בעזרת סמיילים ולהוסיף קישורים מיוחדים לסטטוס. החידוש יאפשר לפייסבוק להגדיל את היצע הפרסום שלה

אנה בורד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אנה בורד

פייסבוק שוב מחדשת את הממשק שלה. הרשת החברתית מוסיפה לחלק מהמשתמשים בארה"ב את האפשרות לספר לעולם מה הם צורכים ואיך הם מרגישים בעזרת אמוטיקונים (סמיילים).

ברשת החברתית מוסיפים לשדה כתיבת הסטטוס כפתור בצורת סמיילי שמאפשר לגולש לספר  “איך הוא מרגיש היום?" ו"מה הוא עושה?". המשתמשים יוכלו לבחור לספר מה הם עושים ממגוון קטגוריות הכוללות סרטים, ספרים, מוסיקה ואפילו אוכל. לצד התשובה, תופיע תמונה עם קישור לתוכן הרלוונטי. אם מדובר בתיאור הרגשה, יופיע אייקון של סמיילי.

כך למשל תוכלו לשתף את חבריכם בכך שאתם אוכלים גלידה + תמונה וקישור מתוך המאגר, לכתוב שאתם מרגישים נפלא ולהוסיף סמיילי מחייך מאוזן לאוזן. תוכלו גם לספר שאתם צופים ב'משחקי הכס' או מאזינים לחדש של דיוויד בואי.

ברגע שראיתם שחברכם מאזין לאמן שתרצו לשמוע, לא תצטרכו לחפש את שיריו ביו-טיוב. היישום החדש יאפשר לכם ללחוץ על "האזן" ולשמוע את המוזיקה הרצוייה באופן אוטומטי. בלי 'העתק-הדבק' ובלי מנועי חיפוש - הכל דרך שורת הסטטוס.

הסטטוסים החדשים של פייסבוק

סביר להניח שכפתור הסמיילי החדש לא ימצא חן בעיני כל הגולשים - יש שיטענו שהוא מגביל תחושות מופשטות למספר אייקונים ספציפיים ולא מאפשר הבעה אמיתית של תחושות. מצד שני, תפריט הסמיילים יקל על מי שמתקשה להביע את רגשותיו בפומבי, יעודד לשתף יותר ויפתור מהתלבטויות ניסוח מסובכות - וזאת כנראה חלק מהמטרה.

בפייסבוק אמרו ל-Techcrunch כי בשלב זה המידע שמשתפים הגולשים על עיסוקיהם לא מועבר למנוע החיפוש, עם זאת, לא מן הנמנע שבעתיד ישמש המידע הספציפי שחולקים הגולשים על הרגליהם לצורכי פרסום.

אם למשל, כתבתם שאתם מאזינים לשיר של רדיוהד, יכול להיות שתקבלו פרסומות על הופעות צפויות שלהם. מסעדות יכולו לשלם לרשת החברתית כדי לאתר חובבי אוכל וכך אולי יעשו גם אתרים המציעים צפייה בסרטים בתשלום למי שמספר בסטטוס במה הוא צופה. בפופ אפ שמופיע ברשת החברתית ומסביר על הכלי החדש נכתב כי "פרטים שאתה מוסיף לפוסטים שלך יופיעו גם בדף האודות שלך בפייסבוק ובמקומות נוספים באתר".

בטק קראנץ' מסבירים כי הכלי החדש יוכל לגרום לגולשים לעדכן סטטוסים בתדירות גבוהה יותר, ולשדרג אותם מטקסט המכיל כמה משפטים בלבד, לעולם תוכן של ממש. עוד נכתב באתר כי הכלי החדש, שפייסבוק החלה לבחון בינואר השנה יהיה זמין מעתה למספר רב יותר של גולשים בארצות הברית. לא נמסר מתי והיכן ינתן השירות בעתיד.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ