יאהו מחדשת את פני Flickr ומציעה טרה בייט שטח אחסון

מריסה מאייר, מנכ"לית החברה שרכשה רק אתמול את טאמבלר, הבטיחה שאתר שיתוף התמונות הוותיק יהיה "מדהים שוב"

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עודד ירון

זמן קצר לאחר שיאהו הכריזה על רכישת שירות הבלוגים טאמבלר, חשפה אתמול החברה את השדרוג שביצעה לשירות התמונות Flickr. השירות זכה לעיצוב מחודש ובראש ובראשונה לנפח אחסון חסר תקדים של טרה בייט בחינם. "אתם תוכלו להעלות את כל התמונות שאי פעם צילמתם ולהעלות לפליקר, ועדיין יישאר מקום", אמרה מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר, שהבטיחה שפליקר יהיה "מדהים שוב".

האתר מציע גם עיצוב מחודש, שמזכיר שינויים קודמים בגוגל פלוס ובפייסבוק, עם פסיפס של תמונות ברזולוציה מלאה שתופסות את כל המסך, ומותירות מעט מאוד שטחים לבנים.

השינוי משפיע גם על המשתמשים המשלמים של השירות, משתמשי Flickr Pro, שכבר לא יהיה זמין. משתמשים ששילמו עד כה גילו שחלק ניכר מהשירותים עליהם הם שילמו מוצעים כעת בחינם. בין היתר, עכשיו גם משתמשים בחשבון החינמי יוכלו להעלות תמונות ברזולוציה מלאה בגודל של עד 200 מגה בייט. בנוסף הציגה יאהו עיצוב מחודש לאפליקציית האנדרואיד.

מאריסה מאייר מציגה את עיצוב המחודש (CNETTV):

    פליקר, שהוקם בידי סטוארט בטרפילד ואשתו קתרינה פייק, היה אתר התמונות הגדול והמרכזי ברשת באמצע העשור הקודם ונחשב לאחד ממבשרי הווב 2.0 (או במילים אחרות הרשתות החברתיות). הוא נרכש על ידי יאהו ב-2005, למגינת ליבם של רבים מהמשתמשים בו, ולדברי גיזמודו לא בכדי. בכתבה מעמיקה על התהליך שעבר על פליקר בתוך יאהו, כתב מאט הונן כי החברה שמה את הדגש על שילוב מאגרי המידע של פליקר ביאהו ולא בטיפוח הקהילה, שעומדת מאחורי המידע הזה.

    בין הצעדים שהובילו לדעיכת הקהילה היו ההחלטה של יאהו לחייב את המשתמשים הוותיקים להירשם ליאהו כדי להיכנס לפליקר והדרישה שלה לעבור על כל התמונות שלפני שהן מועלות לפליקר. לכך נוסף הקושי ביצירת אפליקציה ייעודית בשלהי העשור הקודם, בשל ויכוחים פנימיים ביאהו. הפופולריות של השירות נפגעה גם בגלל המרכזיות של פייסבוק ואחר כך גם אינסטגרם, שהפכו בעבור רבים לברירת המחדל לשיתוף תמונות.

    העיצוב המחודש נחשף בשעה שיאהו הכריזה על רכישת פלטפורמת הבלוגים המצליחה טאמבלר ב-1.1 מיליארד דולר. בהודעתה על הרכישה לא התעלמה מאייר מההיסטוריה הבעייתית של יאהו והבטיחה

    עוד קשה לקבוע אם הרכישה של טאמבלר וחידוש פני פליקר לא ימנעו חזרה על הדפוס הקודם, אבל כבר עכשיו יש כאלה שחוששים מהשינוי. חלקם אפילו ממהרים לייצא את הפוסטים שלהם. מאט מאלנווג, מפתח וורדפרס, כתב ביום ראשון כי החדשות הביאו לזינוק בייבוא מידע מטאמבלר לוורדפרס. "אנחנו בדרך כלל מייבאים 400-600 פוסטים לשעה מטאמבלר. בשעה האחרונה זה היה יותר מ-72 אלף". מאלנווג כמובן סייג והסביר כי ייתכן שמדובר בתגובה נמהרת של המשתמשים, ומלבד זאת גם אם מיליון איש יעזבו, טאמבלר תמלא את מקומם תוך שבוע.

    תגובות

    הזינו שם שיוצג באתר
    משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ