המנוע של גוגל החליט ש"משלוחה" זו שגיאת כתיב

בעקבות פניית אתר המשלוחים לבית המשפט, גוגל שינתה את הגדרות מנוע החיפוש שלה

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עודד ירון

המרכזיות של גוגל הפכה אותה לאחד הגורמים הקריטיים ביותר בעולם העסקים הקטנים - שינוי קטן באלגוריתם ומיליוני עסקים נעלמים מהמפה, מבלי שהם אפילו יודעים מה קרה. בשנה שעברה זה קרה גם לאתר משלוחה, כשגוגל החליטה שהאתר הוא בעצם טעות כתיב.

בעקבות השינוי שאירע במארס 2012, גולשים בישראל שחיפשו את המילה "משלוחה" בגוגל, לא קיבלו תוצאות עבורה אלא עבור המילה "משלוחים". כמובן שכשגוגל מחליטה שכתבת מילה לא נכונה, בראש דף התוצאות נכתב כי מדובר בתוצאות עבור המילה ה"מתוקנת", והיא מציגה לינק לתוצאות החיפוש לפי המחרוזת המקורית. ואולם, קל מאוד לפספס את זה.

החברה עתרה באמצעות עורכי הדין גיא אופיר ועופר מוסקוביץ' לבית המשפט המחוזי בת"א כנגד גוגל למתן צו עשה אשר יורה לגוגל לחדול מהצגת המילה משלוחה כשגיאת כתיב.

מנכ"ל גוגל, לארי פייג'צילום: רויטרס

לבסוף הצדדים הגיעו לפשרה במסגרתה גוגל שינתה את מנוע החיפוש כך שמשלוחה בלי י' תיחשב למילה לגיטימית. בנוסף, השופטת ד"ר דפנה אבניאלי, חייבה את גוגל לשאת בהוצאות המשפט ושכר טרחה בגובה 30 אלף שקלים.

בגוגל לא הגיבו לדיווח.

אמנם כאן מדובר בשינוי קטן, אבל הוא עוד דוגמה לכוח האדיר של המנוע של גוגל, שמתמודד גם הוא עם קשיים לא מועטים בעבודה מול אינספור אתרים שמקודמים באמצעות שיטות SEO (קיצור לאופטימיזציית מנועי חיפוש). במרוצת השנים החברה ערכה כמה וכמה שדרוגים למנוע שלה, כאשר אחד המוכרים השינויים המוכרים שבוצע ב-2011 זכה לשם הקוד פנדה.

הוא נועד להתמודד עם אינספור האתרים שאולי מופיעים בתוצאות החיפוש הראשונות, אבל לא מביאים את המידע שהמחפש רצה להגיע אליו. במקרים רבים חברות SEO יצרו אתרי מאמרים שכוללים אינספור מאמרים לינקים רבים אבל התוכן בהם ירוד. בחידוש שבוצע ב-2011 היא ניסתה לנפות אתרים כאלה ולשפר את היכולת שלה לזהות תוכן איכותי - בין היתר בהתבסס על המהירות שבה אנשים עוזבים את האתר או על כמות התוכן.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ