גם בילד הגרמני מצטרף לעידן חומות התשלום

הצהובון, שנחשב לפופולרי ביותר באירופה, יחלק למנויים קוד יומי לגלישה באתר שלו. מי שלא יקנה, יצטרך לשלם על הגלישה

עופר אדרת
עופר אדרת
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
עופר אדרת
עופר אדרת

החל מהחודש הבא, מי שירכוש בחנויות את "בילד", העיתון הנפוץ ביותר באירופה, יקבל קוד מיוחד, שיאפשר לו לקרוא את תכני העיתון גם באתר האינטרנט שלו. המו"ל הגרמני אקסל שפרינגר, שבבעלותו "בילד" ועיתונים נוספים בגרמנית, צייד את 13 בתי הדפוס שלו בטכנולוגיה מיוחדת שתאפשר להם לצרף לכל עיתון קוד מיוחד, שיהווה מעין "כרטיס יומי" לגישה לאתר האינטרנט של העיתון.

"בילד", הצהובון הגרמני הפופולרי, מצטרף בכך בדרכו הייחודית אל עידן "חומת התשלום" בדומה להארץ, הניו יורק טיימס ועיתונים רבים נוספים. העיתון, שמופץ בשלושה מיליון וחצי עותקים ביום, לא מבסס את הכנסותיו על מינויים, אלא על מכירה בחנויות ובקיוסקים.

עד כה, אתר האינטרנט שלו היה פתוח בחינם לקוראים, וכלל חלק ניכר מתכני המהדורה המודפסת. מעתה, מי שלא ישלם על המהדורה המודפסת, יצטרך לעשות מינוי כדי לקרוא את חלק מתכני העיתון באינטרנט, במחיר שינוע בין 5 ל-15 יורו בחודש. חלקים אחרים מהאתר, שייקרא "בילד פלוס", יישארו עדיין חופשיים. המנכ"ל של המו"ל אקסל שפרינגר, מתיאס דופנר, צופה כי שפרינגר יהפוך לקונצרן המדיה הדיגיטלית המוביל.

"בילד", שרואה אור מאז 1952, נחשב בגרמניה לעיתון שכולם קוראים אך איש לא מודה בכך. הוא מהווה מקור מידע חשוב לפוליטיקאים ומקבלי החלטות, ומתהדר בחשיפות רבות בזכות הפופולריות והכסף שלו. אחת מהן היא פרשת השחיתות של נשיא גרמניה לשעבר, שהובילה להתפטרותו. "בילד", שמוביל קו ימין-מרכז, אוהד את ישראל באופן מופגן וגלוי.

אתר הבילד

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ