דיווח: פייסבוק מתכננת להציע מתחרה ל-Flipboard

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי החברה מפתחת זה שנה אפליקציית עדכוני חדשות בניסיון למשוך קוראים ליותר זמן גלישה גם במכשירים הניידים

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עודד ירון

בעוד גוגל נפרדת בקרוב (ה-1 ביולי) מגוגל Reader, קורא ה-RSS שלה, פייסבוק מתכננת להציע בקרוב שירות עדכונים משלה, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל.

על פי הדיווח, הפרויקט החדש שמכונה Reader בתוך החברה, נמצא בפיתוח כשנה. הוא נועד לשמש כקורא חדשות לסמארטפונים וטאבלטים שמציג תוכן מגולשים אחרים ברשת החברתית ומאתרים. עיצובן של הגרסאות האחרונות ה-Reader דומה לזה של אפליקציית FlipBoard הפופולרית, ששמה דגש על הגשה ויזואלית נעימה, מבלי להציף את הקורא במידע.

המטרה, לדברי הוול סטריט ג'ורנל, היא לגרום למשתמשים לבלות יותר זמן באפליקציות של החברה. כעת רוב המשתמשים נכנסים לביקורי עדכון קצרים של כמה דקות, ויוצאים מהאפליקציה. המטרה היא ליצור מקום שיגרום להם לקרוא מאמרים ארוכים יותר ולהישאר זמן רב יותר. כמובן שכפועל יוצא, פייסבוק מעוניינת גם להציג להם פרסומות או תוכן מקודם בצורה כזאת או אחרת.

פייסבוקצילום: אי–פי

בשנים האחרונות פייסבוק הפכה לאחד מכלי העדכונים מהחשובים ביותר, אבל בשנה וחצי האחרונות, בעלי דפים גילו ירידה משמעותית בכניסות, בגלל שינויים שהחברה הכניסה. המטרה היתה כמובן שהם ישלמו כדי להבטיח חשיפה לכל עוקביהם. היא הפעילה את אותו מודל אצל משתמשים שמעוניינים לשלוח הודעות לאנשים שלא נכללים ברשימת החברים שלהם - כדי לוודא שההודעה לא תנחת בתיקיית ה-Other, הם צריכים לשלם סכום קטן. לאור הנסיונות האלה מעניין לדעת אם גם באפליקציית החדשות חלק מהמודל הכלכלי יהיה מבוסס על גופי חדשות, שמעוניינים לוודא שהכתבה שלהם תופיעה אצל המשתמשים.

גוגל אמנם סוגרת את השאלטר של גוגל Reader, אולם יש די והותר אפליקציות חלופיות כמו פליפבורד או Feedly, שמספקות עדכונים בתוכנה מעוצבת היטב, כך שפייסבוק עשויה למצוא את עצמה בתחרות קשה.

רק לפני כמה חודשים ניסיון קודם של החברה לתפוס יותר זמן מסך על הסמארטפון עם פייסבוק Home התברר ככשלון. אפליקציית ה-Launcher של החברה ש"השתלטה" על מסך הסמארטפון זכתה לביקורות גרועות ביותר מרוב המשתמשים שניסו אותה בגלל שלא הותירה הרבה מקום למשהו חוץ מפייסבוק. בשבוע שעבר הציגה החברה חידוש נוסף באפליקציית אינטסגרם, בדמות סרטוני וידיאו - במה שנתפס כתשובה לאפליקציית Vine של טוויטר. הפעם נראה שהחידוש מתקבל יותר בברכה, עם יותר ממיליון סרטונים שצולמו ביממה הראשונה.

הדגמה של Flipboard: האם כך תיראה האפליקציה?

קרדיט: InsideFlipboard

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ