איך בעצם עובד הניוזפיד של פייסבוק - מבט מבפנים

הרשת החברתית הסירה בשבוע שעבר קצת מהמיסתורין סביב הדרך שבו היא מסדרת את הסיפורים בפיד. והכריזה על שינויים

וינדו גואל, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
וינדו גואל, ניו יורק טיימס

הניוזפיד של פייסבוק משיל מעט מהמיסתורין שלו ואולי גם הופך קצת יותר רלוונטי. בפוסט שפרסמה פייסבוק בשבוע שעבר היא פתרה כמה מהתעלומות של הניוזפיד - זרם עדכוני הסטטוסים ופוסטים אחרים בדף הפייסבוק של המשתמש.

בכל ביקור בפייסבוק, המשתמש הממוצע רואה בממוצע 1,500 פריטים, כתבה החברה, מתמונות חתונה של חבר ועד לדיווח הלקוני על כך שמכר שלו עכשיו חבר של מישהו אחר.

מאחר שלאף אחד אין זמן לגלול כל כך הרבה פוסטים, הפריטים בפיד מדורגים כך שהטריים והרלוונטיים ביותר מוצאים את דרכם סמוך לראש הערימה. איך המערכת מגדירה רלוונטיות? הנוסחה עדיין נותרה סודית במקצת, אבל היא כוללת בין היתר את התדירות שבה אתה מתקשר עם האדם או הדף שהעלה את הפריט, הקשרים שלך למעלה הפוסט ואם עשית לייק או שהסתרת מהפיד שלך פוסטים קודמים שלו.

עכשיו הרשת החברתית הגדולה בעולם מבצעת שני שינויים לשיפור הרלוונטיות של הפריטים. והיא אומרת כי היא תחשוף יותר מידע על דרך הפעולה של הפיד בבלוג פייסבוק לעסקים.

הפיד של פייסבוקצילום: פייסבוק

השינוי הראשון שכבר הופעל בגרסת הרשת של פייסבוק ויגיע בקרוב לגרסאות המובייל, עובר על סיפורים ישנים שלא ראית ומציף את המוצלחים ביותר מתוכם. כך הפיד ישלב את הדברים החדשים ביותר ואת הדברים הישנים והמוצלחים ביותר.

השינוי השני שיגיע בקרוב, יבחן את 50 האינטראקציות האחרונות שלך - כמו לייקים ותגובות - וייתן דירוג יותר גבוה לפוסטים עתידיים מאותם אנשים. (המערכת הנוכחית מעניקה משקל נמוך יותר לאינטראקציות אחרונות).

"רצינו ללכוד את מצב הרוח הנוכחי שלך", אמר לארס בקסטורם, ראש ההנדסה האחראי על הניוזפיד, בפגישה עם עיתונאים.

המטרה הסופית היא לגרום לאנשים לבלות יותר זמן בניוזפיד ולעורר אינטראקציות עם יותר פריטים - מה שגם חושף אנשים ליותר מודעות. לדברי החברה, שינוי הפיד כדי שיקפיץ פוסטים ישנים אך חשובים שפוספסו, העלה את האינטראקציות ב-5%-8% בקרב המשתמשים, שעליהם נוסה השינוי.

עם זאת, אף אחד מהשינויים לא צפוי לרצות את משתמשי פייסבוק, שמתלוננים באופן קבוע שהניוזפיד לא מספק בדיוק את מה שהם רוצים לראות. (שני טיפים קלים לקבל פריטים יותר רלוונטיים בניוזפיד: לחצו על כפתור הלייק לדברים שמעניינים אתכם, אבל לחצו הסתר לדברים שאתם לא אוהבים).

הכיול של זרם המידע הבלתי נגמר הוא אתגר מתמיד בשביל פייסבוק וכל רשת חברתית אחרת, אבל חזרה לימים המוקדמים של הצגת פוסטים בסדר כרונולוגי הפוך, בלי להתחשב בחשיבותם, אינה אפשרות ריאליסטית לרוב האנשים, אמרה החברה. (למרות שאפשר ללחוץ על כפתור כדי לראות את הפיד כך).

"הדירוג שלנו אינו מושלם, אבל לפי הבדיקות שלנו, כשאנחנו מפסיקים לדרג ומקום מראים פוסטים ישנים בסדר כרונולוגי, מספר הסיפורים שאנשים קוראים והלייקים והתגובות שלהם יורדים", כתבה החברה בפוסט שלה.

וזה מה שהיה לג'ימי קימל להגיד על זה:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ