מתנה לחג |

אתר הקניות שיתרום מוצר על כל קנייה שתעשו

הסיפור על חברת הנעליים Toms, שתורמת זוג לנזקקים על כל קניה, הוליד במוחם של כמה ישראלים את הרעיון לאגד באתר אחד עסקים שיהיו מוכנים לעשות אותו דבר

אנה בורד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אנה בורד


"דמיינו לכם עולם טוב יותר, עולם שבו בכל פעם כשהייתם רוכשים מוצר, משהו טוב היה קורה" - מציעים יוצרי האתר BOGO. אם נניח לרגע את הציניות בצד וננסה לדמיין עולם שכזה, הוא באמת יישמע טוב יותר. בעלי עסקים לא יחשבו רק על הרווח שלהם, בתור קונים לא נתרכז רק בעצמנו, ועל פניו של מישהו אחר יעלה חיוך. מתנה ליקיריכם לראש השנה, תוכל להפוך למתנת חג לעוד מישהו.

את החזון הזה מנסים להגשים באתר הקניות החברתי BOGO, כלומר Buy One - Give One (קנה מוצר אחד ותרום אחד). על כל מוצר שנרכש באתר, נתרם אותו המוצר או שירות כלשהו של החברה המשווקת את המוצר לעמותה לפי בחירת הקונה, מתוך כמה עמותות המוצעות באתר. בין העמותות "ארגז של חלומות", שעוזרת לילדים מעוטי יכולת, אל סם, בית השאנטי, תנו לחיות לחיות ועוד. מי שיקנה ארוחה במסעדה כלשהי, למשל, יוכל לתרום מרק חם לעמותה. רוכשי מעמד מעוצב ליין, יוכלו לתרום סדנת עיצוב של החברה שמייצרת את המעמד, לאחת העמותות. על רכישה של מזרן למיטה ייתרם מזרן לעמותה וכך הלאה.

"הרעיון הגיע אחרי ששמענו מחבר שטייל בחו"ל על נעלי Toms, שתורמות על כל קנייה מהם זוג נעליים לאדם נזקק" מספר גיל קיסליוק, מייסד BOGO. "חשבנו שזה יכול להיות רעיון מצויין להקים עסק חברתי שיאפשר תרומה לקהילה ולסביבה, וגם פרנסה. אז הגיע הרעיון לבנות מודל שיאגד עסקים שאכפת להם מהחברה, וככה נולד האתר".

המטרה של BOGO, כפי שמסביר קיסליוק, היא ליצור קהילת קונים שיעדיפו להשתמש באתר כי הם יידעו שהקנייה שלהם תעשה טוב גם לאחרים, לאנשים שזקוקים לעזרה הזו. "אנו גם רוצים לתת במה ולאפשר נקודת מכירה מעניינת וחדשנית לעסקים או נותני שירותים שמחזירים משהו קטן לקהילה, כל אחד בתחומו ועל פי יכולתו.

אם תהיתם היכן הרווח של BOGO בסיפור, קסליוק מסביר כי "המודל של האתר בנוי על זה שהוא בעצם WIN WIN לכולם, גם לקונה, גם לעסק וגם לנו. כל עוד הקנייה לא מתבצעת העסק מקבל את כל הפרסום והשיווק החיובי ש BOGO נותנת לו ב-0 % סיכון. רק אחרי שהקנייה התבצעה והעסק הרוויח, BOGO לוקחת לעצמה "אחוז הצלחה" על ביצוע המכירה, וככה העסק בעצם לא מתחייב על כלום לפני שמכירה מתבצעת דרך האתר".

האתר, כבר חודשיים באוויר ונמצא בשלבי הרצה מתקדמים. "אנחנו רוצים לשדג את חווית הקנייה ויוצרים קשר עם אנשים שרכשו מוצרים כדי ללמוד מהם איך להפוך את האתר לנוח יותר לשימוש", מסביר מייסד האתר. "אנחנו הראשונים בעולם שמאגדים ונותנים פלטפורמה לעסקים שמוכנים להחזיר משהו לקהילה. אין עוד אתר שפועל על פי המודל הזה ואנחנו שואפים להגיע איתו גם לחו"ל". "זה אולי יישמע קצת כקלישאה", אומר קסליוק "אבל אחד הדברים המספקים בפרוייקט הזה, הוא לראות איך האתר יכול לעזור לאנשים שזקוקים לעזרה הזאת".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ