גוגל: בקרוב גם אתם תככבו בפרסומות

החברה הודיעה כי החל מחודש הבא תתחיל להשתמש בשמות המשתמשים ובתמונותיהם במסגרת פרסומות לשירותים שעליהם הגיבו או כתבו עליהם ביקורות

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
עודד ירון

גוגל הודיעה בסוף השבוע כי היא תתחיל להציג תמונות, שמות ותגובות של משתמשים לצד פרסומות, בדומה למה שפייסבוק כבר עושה ברשת החברתית.

גוגל טוענת כי מדובר בצעד שאמור להועיל לגולשים שמחפשים מידע ברשת. "אנחנו רוצים לתת לך, לחבריך ולאנשי הקשר שלך, את המידע המועיל ביותר. המלצות מאנשים שאתה מכיר יכולות מאוד לעזור. אז החברים, המשפחה ואחרים עשויים לראות את שם הפרופיל והתמונה ותוכן כמו הביקורות ששיתפת או המודעות שעשית להם +1 (המקבילה של גוגל פלוס ללייק)", כתבה גוגל. היא הסבירה כי כך תוכל להציג למשל לחבריכם ביקורות שלכם על מסעדות, אלבומים או שירים.

הצעד של גוגל מגיע במקביל להודעתה של פייסבוק מסוף השבוע על כך שמשתמשים לא יוכלו יותר להסתתר מחיפושים של גולשים. גוגל אמנם הבטיחה כי זה לא ישפיע על הגדרות הפרטיות, אבל כמו תמיד, צעדים כאלה שחושפים באופן חד צדדי עוד טפח מהמידע של הגולשים מעוררים ביקורת מצד גופים שפועלים להגנה על הפרטיות.

"אנשים מצפים שכשהם נותנים מידע, זה לשימוש יחיד, השימוש הברור", אמרה לניו יורק טיימס ד"ר דבורה פיל מארגון Patient Privacy Rights. "לכן ההרחבה של משהו שהעלית לרשת מעצבנת אנשים. הם מרגישים שזו פריצה, הסגת גבול. אנחנו מגדירים את גבולותינו, אנו לא רוצים שהממשלה או גוגל או פייסבוק יגדירו אותם עבורנו".

כך יראו הפרסומות החדשות של גוגל

השינוי ייכנס לתוקפו ב-11 בנובמבר והוא יופעל כברירת מחדל בכל חשבונות המשתמשים, אם כי בניגוד להודעה האחרונה של פייסבוק, ניתן (לפחות בינתיים) לבחור שלא להשתתף - אבל זה דורש מכם לוודא שאתם לא חלק מהשירות ביום ההפעלה שלו.

כדי לבחור שלא להשתתף עליכם להגיע לעמוד  Shared Endorsements setting page (קודם לכן עליכם להיכנס לחשבונכם בגוגל).

שם ודאו שהתיבה בתחתיתו אינה מסומנת ב-V ולחצו Save. אם אתם מעוניינים בכך, אל תשכחו לעשות זאת ב-11 בנובמבר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ