דיווח: פייסבוק הציעה 3 מיליארד דולר; Snapchat אמרה לא

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי הרשת החברתית הגדולה בעולם ניסתה לרכוש את האפליקציה שמאפשרת תקשורת במסרים שמשמידים את עצמם

הארץ ורויטרס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
הארץ ורויטרס

חברת Snapchat דחתה הצעת רכישה בגובה 3 מיליארד דולר או יותר מפייסבוק, כך דיווח אתמול (רביעי) הוול סטריט ג'ורנל.

Snapchat היא תוכנת מסרים שהולכת בכיוון ההפוך מפייסבוק. במקום לשים את הדגש על שיתוף ושמירה לטווח ארוך של כל המידע, סנאפצ'ט מבוססת על מסרים שמשמידים את עצמם לאחר זמן שהשולח קובע מראש - מה שגרם לרבים לכנות אותה בתחילת דרכה אפליקציית סקסטינג. האפליקציה מאפשרת לשלוח גם תמונות וסרטוני וידיאו. פייסבוק עצמה הציגה אפליקציה מתחרה בשם Poke לפני כשנה, אך זו לא זכתה לפופולריות של סנאפצ'ט.

לאחרונה התקרבה סנאפצ'ט יותר למודל של פייסבוק כשהוסיפה אפשרות ליצור "סיפורים" שמתארים את היממה האחרונה בחיי המשתמשים. את אותם סיפורים הם יכולים לשתף עם חבריהם. על פי הערכות, לחברה יש כ-5 מיליון משתמשים פעילים ולדברי מכון המחקר PEW כ-9% מהאמריקאים הורידו אותה.

למרות שמדובר בשירותים עם פילוסופיה הפוכה, העניין של פייסבוק באפליקציה לא מפתיע, לנוכח הדו"חות האחרונים של פייסבוק, שהראו שהיא בבעיה. לראשונה היא הודתה כי הקהל הצעיר בארה"ב עוזב אותה לטובת רשתות אחרות כמו אינסטגרם, שאותה היא כבר רכשה, ולטובת רשתות נוספות כמו ווטסאפ, שמאפשרת תקשורת בקבוצות קטנות וסגורות יותר וגם סנאפצ'ט.

על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, נציגי פייסבוק יצרו קשר עם סנאפצ'ט בשבועות האחרונים כדי להציע לרכוש את החברה, בעסקה שכולה בכסף (ללא מניות), מה שהיה הופך את הרכישה לגדולה ביותר של פייסבוק.

אוון שפיגל, מנכ"ל סנאפצ'ט ומייסד שותף של החברה, שעדיין לא מרוויחה כסף, רצה לחכות לשנה הבאה לפני שיתחיל לשקול אפשרויות של רכישה, בתקווה שמספר המשתמשים יגדל אף יותר ואיתו יגדלו גם ההצעות הכספיות של חברות.

פייסבוק סירבה להגיב לדברים, וסנאפצ'ט טרם הגיבה לשאלות בנושא.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ