אפשר לישון בשקט, צה"ל הפיק את הלקחים ממלחמת לבנון השנייה

במסגרת קמפיין תדמית חדש, הועלו לרשת שני סרטונים המציגים חיילים בפעילות מבצעית. גולשים: "מקווים שהוגה הפרסומות כבר עמד למשפט"

גילי כהן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
גילי כהן

קמפיין פרסומי חדש של צה"ל תחת הכותרת "צה"ל חזק" מעורר ביקורת ברשת. בשני הסרטונים שפורסמו היום (שלישי) מופיעות רק ארבע מילים: "זה חזק? צה"ל חזק!". סרטון אחד מתעד תהליך הכנת קפה שחור בפינג'אן. אחרי עשרים שניות בהן איש מבוגר בעל שפם טועם את הקפה המר ותוהה "זה חזק?", מופיעים בסרטון שורה של תצלומי חיילים קרביים בפעילות מבצעית - תחילה חיילים הסוחבים פצועים מדומים באימון בשטח ולאחר מכן תרגול של לחימה בשטח בנוי, חיילים מסתערים בשלג, כוח מחיל הים, צניחה אל ים, סחיבת אלונקה ועוד, עד אשר מכריז האיש: "צה"ל חזק!".

בסרטון נוסף מנגנת נערה על מערכת תופים במשך כמה שניות, אז מישירה מבט למצלמה ושואלת גם כן: "זה חזק?". מיד לאחר מכן הריטואל ממשיך: צילום מתוך תא טייס מעל העננים ואז תרגולות אוויריות, אימון של חיל הים, שורה של ירי טנקים ואז שוב האמירה "צה"ל חזק". צפו בשני הסרטונים: 

יחידת דובר צה"ל קידמה את הסרטונים בדף הפייסבוק שלה ובדף הטוויטר, וזכתה לתגובות לא מחמיאות מגולשים רבים. "אני לא יודע מי הגה את הקונספט של הפרסומות האלה אבל אני מקווה שהעליתם אותו כבר למשפט", כתב גולש בשם עודד. אחרים תהו מדוע הצבא צריך לממן פרסומות לעצמו, "ואם כבר עושים פרסומות כאלו, אז איפה מתקשרים לצה"ל ומאיימים שרוצים להתנתק".

הפרסומות עצמן, גם אם בצה"ל לא יודו בזה כעת כדי לא להרוס את הקמפיין הוויראלי ברשת, נועדו לעלות את המוטיבציה לשירות קרבי. לאור הירידה במוטיבציה לשירות קרבי, שהגיעו השנה ל-70 אחוזים בלבד - ירידה של כתשעה אחוזים בתוך שלוש שנים, החליטו בצה"ל לצאת במסע שיווק לעידוד שירות קרבי - ברדיו בטלוויזיה ובשלטי חוצות. לא מדובר באותה תוכנית שיווקית, מאחר וזו אמורה לצאת לפועל רק בשנה הבאה. לפני כחודשיים, אישרו מפקד זרוע היבשה, האלוף גיא צור, ודובר צה"ל, מוטי אלמוז, את תוכנית השיווק. "חברת שיווק אזרחית בשיתוף עם דובר צה"ל יהיו אמונים על הפרויקט, שעלותו תעמוד על כעשרה מיליון שקלים בשנה", סיפר ל"במחנה" לפני כשבועיים אל"ם סמי הולצקן, המשמש כראש מחלקת כוח האדם הסדיר בזרוע היבשה. "גם בעידן תקציבי שבו סופרים כל שקל, היינו מוכנים להשקיע בזה, מתוך ההבנה שכוח האדם הוא הלב של הצבא", אמר לעיתון הצבאי.

בצה"ל ביקשו שלא להתייחס לעניין הסרטונים. 

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ