בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קבוצת פייסבוק חדשה קוראת להחרים את לקוחותיו של רני רהב

"איך זה יכול להיות שכולם מכירים את טיב האיש והתנהגותו, ועדיין הוא מצליח להיות מחובר בעטינים לגורמים הכי חזקים במשק?", שואלים בקבוצה שמנסה "לשים לזה סוף"

88תגובות

קבוצת פייסבוק חדשה קוראת להחרים לקוחות של רני רהב בעקבות פרסום שיחתו עם כתבת הארץ TheMarker, שרון שפורר.

הקבוצה "רני רהב? לא קונה" נפתחה אתמול וצברה אלפי לייקים תוך פחות מיממה. "שנים על גבי שנים שעולה וחוזרת אותה השאלה המתמיהה: איך זה יכול להיות שכולם מכירים את טיב האיש והתנהגותו, ועדיין הוא מצליח להיות מחובר בעטינים לגורמים הכי חזקים במשק? מדוע החברות הגדולות ממשיכות לשכור את שירותיו?", שואלים פותחי הקבוצה שעונים לעצמם "התשובה היא די פשוטה: כי אנחנו לא עשינו שום דבר בקשר לזה. עכשיו הגיע הזמן לשים לזה סוף".

הקבוצה נפתחה לאחר שד"ר יובל דרור כתב בבלוג שלו פוסט ובו שאל את השאלה "היכן רשימת הלקוחות של רני רהב?". דרור השווה בין ג'סטין סאקו, היחצ"נית שפוטרה לאחר שצייצה "אני נוסעת לאפריקה. מקווה שלא אדבק באיידס. סתם, אני לבנה" לבין התנהגותו של רהב בטוויטר שנוהג לענות לגולשים שמגדפים אותו בטוויטר באותה מטבע וכפי שנחשף בכתבתה של שפורר, ובמאמר ישן של דרור בעין השביעית.

עוד כתבות בנושא

"אני מתקשה לחשוב על יחצ"ן כל כך מוכר במדינה כלשהי שהיה אומר בטוויטר הפתוח, באופן גלוי, 'דחוף לעצמך אלה' (לתחת) והיה ממשיך לתת שירותים לכמה מהגופים הגדולים ביותר, הנחשבים ביותר, העשירים ביותר, הדואגים ביותר לשמם הטוב, במשק. והנה, רני רהב עושה את זה ושום דבר לא קורה. האם הדובר של 'וולמארט' יכול לומר כאלו דברים ולהישאר בתפקידו? לא. אבל רני רהב, דובר 'שופרסל', יכול. האם הדובר של "בריטיש איירווייס" היה יכול לומר כאלו דברים בתפקידו? לא. אבל רני רהב, דובר "אל-על", יכול", כתב דרור.

"לכן, לדעתי, זה לא מקרה שאחד הסודות השמורים בשוק התקשורת הישראלי הוא רשימת הלקוחות של רני רהב, שלטענתו מונה 150 לקוחות. אחרי הכל, רוב משרדי יחסי הציבור מפרסמים בגאווה את הלוגואים של הלקוחות שלהם. אבל רהב? בונקר".

הפוסט והכתבה עודדו רבים לגבש רשימה כזו לפי המיילים שעיתונאים קיבלו ממשרד יחסי הציבור של רהב, אבל בזמן שהדיונים עוד התקיימו ברשת התברר שכבר היה מי שיצר רשימה כזו, וכעת היא משמשת את הקבוצה, תוך שחבריה מבצעים בה תיקונים אם מתגלה שאחת החברות אינה בין לקוחותיו. לדברי הקבוצה, חברות שונות פנו אליהם מבבקשה להסיר אותן מהרשימה מפני שהן לא עובדות, או לא עבדו עם רהב.

בשיחה המדוברת רהב דרש משפורר להסיר סטטוס שכתבה בפייסבוק. "את רוצה, תכתבי בפייסבוק מה שאת רוצה, אני עד היום לא עירבתי מעולם את TheMarker", אמר. "בעיניי המרקר הוא עיתון ראוי, עיתון לוחם - לא תמיד בדעות שלי - אבל אני אף פעם לא משמיץ אותו. בייחוד שאני מייצג חלק מבעלי העיתון (רהב מייצג את לאוניד נבזלין - בעל מניות בקבוצת הארץ - ש.ש) אבל אין לזה קשר. אני ואת ביחסים מאוד טובים אני מכבד אותך ואת אותי (...) ברגע שאת מכניסה אותי לפייסבוק בקונוטציה הזו את נותנת לי אפשרות לדבר עלייך בכל התקשורת (...) כמו שאני מדבר על שלי יחימוביץ', אני אדבר גם עלייך. אבל כשאני אכתוב עלייך את תרגישי את זה יום יום שעה שעה. לך יש מקום אחד לדבר עליי - TheMarker- לי יש מקום לדבר עלייך בכל ערוצי הטלוויזיה של מדינת ישראל, אבל אל תגררי אותי לשם, אוקיי? כי מה שאת עושה הוא לא הוגן. לך יש עבודה לשרת ציבור, לי יש עבודה לשרת ציבור וגם כוח**, ואני עושה זאת באהבה ובריספקט. אני מצפה לתקן את הפייסבוק באופן מיידי".

כשהשיבה לו שלא תוריד את הסטטוס אמר: "בסדר, אין בעיה, סבבה. רק אני אומר לך בהזדמנות הראשונה תחטפי ממני טיל רעל בטלוויזיה, שאת לא תצאי מהבית".

הגילוי וכתבתה של שפורר הובילו לתגובות נוספות בעולם התקשורת. ארגון העיתונאים, המייצג את מרב אנשי התקשורת בישראל, גינה את דבריו. "בהמשך לחשיפת הקלטת שבה נשמע היחצ"ן רני רהב מאיים על עמיתתנו שרון שפורר מעיתון 'הארץ', ארגון העיתונאים מגנה כל ניסיון של יחצ"נים או דוברים להלך אימים על עיתונאים ורואה בכך ניסיון פסול להשפיע על עבודתם", נמסר בהודעת הארגון.

רהב הגיב בכלי התקשורת שונים, בהם תחנת הרדיו 103 ואתר האינטרנט וואלה!, ואמר "התכוונתי לכל מילה, שרון שפורר היא כתבת מסוכנת"



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו