בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המודיעין האמריקאי חשש שבן לאדן וירטואלי יחיה לנצח

דו"ח שהוציא משרד מנהל המודיעין הלאומי ב-2008 סקר את העולמות הווירטואליים והזהיר כי הם יכולים לשמש טרוריסטים ולתת יתרון טכנולוגי לסין

4תגובות

שירותי המודיעין של ארה"ב חששו שתומכי אוסמה בן לאדן ייצרו אווטאר (דמות וירטואלית) שלו כדי להשתמש בו לצורכי גיוס תומכים בעולמות מדומים, כך עולה מדו"ח שהכין ב-2008 משרד מנהל המודיעין הלאומי בארה"ב. הדו"ח, שהתפרסם אתמול (רביעי) בעקבות בקשת חופש המידע של Federation of American Scientists, סוקר לעומק את עליית התופעה של משחקים מקוונים ועולמות וירטואליים כמו וורלד אוף וורקראפט וסקנד לייף.

הדו"ח, שהתפרסם באתר FAS, מזהיר מפני השימוש האפשרי של גורמי ג'יהאד וקיצונים אחרים במשחקים מקוונים ועולמות וירטואליים נוספים. "דמיינו שתומכי ג'יהאד יצרו אווטאר של אוסמה בן לאדן והשתמשו בהקלטות הקוליות הרבות שלו כדי להנפיש את האווטאר לצורכי חוויות וירטואליות שעשויות לשמש להטיף, להמיר לגייס ולהפיץ את תורתו לתקשורת", נכתב בדו"ח.

"אווטאר של בן לאדן יכול להטיף ולהוציא פתוות חדשות במשך מאות שנים, מאחר שבן דמותו יהיה אמין לחלוטין ויונפש בדרכים חדשות כדי לשמר אותו עכשווי ורענן". החששות הללו נכללו בדו"ח למרות שהוא כולל את ההכרה בכך כי "הרבה מהמידע על הניצול הבלתי חוקי של עולמות וירטואליים בידי טרוריסטים היה ספקולטיבי ולא מבוסס כל ראיות משמעותיות".

הדו"ח מתפרסם כחודש לאחר שהתברר מגילויי עובד הקבלן של ה-NSA אדורד סנודן כי סוכנויות מודיעין שונות שלחו את אנשיהן לעולמות וירטואליים ומשחקים כדי לחפש אחר פעילות של גורמי טרור. על פי הדיווח הקודם, "הסוכנויות המציאו דמויות שבעזרתם ניסו לרגל ולגייס מודיעים, אספו נתונים ותיעדו תכני שיחות בין שחקנים". ואולם, למרות הפעילות הנרחבת של הסוכנויות, לא נמצאו כל ראיות לפעילות כזו.

הדו"ח הנרחב מציין גם את המרכזיות של סין ודרום קוריאה בתחום וחושף את החששות מפני האפשרות שסין תגיע לעליונות טכנולוגית שתאפשר לה לחלוש על התחום. "מאמציה של סין לפקח על העלייה של העולמות הווירטואליים דרך לחץ של גופי פיקוח, תמריצים לחברות מקומיות ותקנים אפשרו לה להפוך למובילה עולמית בטכנולוגיה הקריטית הזו. כתוצאה מכך, סין עשויה לשלוט לבסוף בתוכנה שממשמשת לעולם וירטואלי דומיננטי שישמש לסחר עולמי, תקשורת, בידור וחינוך".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו