תביעה: פייסבוק זייפה לייקים לצורכי פרסום

תושב קולורדו טוען כי החברה קידמה את USA Today באמצעות לייקים שלא עשה; במקביל החברה הודיעה על כוונתה לסיים את השימוש ב-Sponsored Stories

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עודד ירון

פייסבוק נתבעה בטענה כי זייפה לייקים של משתמש הרשת לצורכי פרסום. במקביל, החברה המשתמשת בפעילות של הגולשים הודיעה בסוף השבוע כי תפסיק את הפרסום באמצעות "Sponsored Stories", הכלי שמציג מחדש את הדפים שחבריכם עשו להם לייקים.

התובע, תושב קולורדו בשם אנתוני דיטירו, טוען כי החברה שיקרה כשטענה כי הוא עשה לייק ל-USA TODAY, למרות שלא לחץ לייק לדף העמוד, או לכתבה כלשהי ולא ביקר באתר של היו-אס-אי טודיי. דיטירו הגיש תביעה ייצוגית ודורש פיצוי של 750 דולר בעבור עצמו ובעבור כל משתמש שהחברה עשתה שימוש בלייק שלו.

פייסבוק דחתה את הטענות, ומסרה ל- Gigaom כי "התלונה חסרת בסיס ואנחנו נגן על עצמנו בתקיפות".

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברגצילום: אי–פי

כאמור, התביעה מתפרסמת בשעה שפייסבוק הודיעה על כוונתה לוותר על הכלי השנוי במחלקות, שמממחזר את הלייקים שלכם על דפים של בתי עסק או או שירותים שונים.

בשנים האחרונות פייסבוק דאגה לשנות את האלגוריתמים שלה כך שדפים עסקיים שהתבססו על התעבורה של הגולשים גילו כי הם זוכים לפחות ופחות צפיות - וכאן הגיע Sponsored Stories וסייע להם (תמורת תשלום כמובן) לחזור להופיע בטיימליין של משתמשים, כמין פרסום טבעי, שמארק צוקרברג, מייסד החברה, הגדיר כ"גביע הקדוש של הפרסום".

מנגד רבים מחו על השימוש המסחרי בתמונותיהם ובשמותיהם ובשמותיהם. ביוני 2012 החברה שילמה 10 מיליון דולר כדי ליישב תביעה ייצוגית בנושא.

כעת היא הודיעה כי השימוש בכלי אולי יופסק, אבל השימוש בלייקים לא ייפסק. החל מאפריל הקרוב, "משווקים לא יוכלו לרכוש סיפורים ממומנים בנפרד. במקום זאת, תוכן חברתי - סיפורים על פעולות חברתיות של חבריכם כמו לייקים או צ'ק אין במסעדה יכולים להופיע ליד כל המודעות שמוצגות לחברים בפייסבוק".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ