בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הפרסום בפייסבוק עובד? לא בטוח

מפעיל עמוד יוטיוב ניסה לקדם את העמוד שלו בפייסבוק בתשלום אך גילה שרוב מכריע מהלייקים שקיבל הגיע ממדינות שנודעות כיצרניות של לייקים מזוייפים

5תגובות

פייסבוק אולי שינתה את העולם בעשור מאז נוסדה והצליחה לקשר בין אנשים בכל העולם, אבל אין ספק שאחד השימושים החשובים (והמכניסים) ברשת החברתית הוא הפרסום. לצורך זה פייסבוק דואגת לשנות את האלגוריתמים שלה כדי להקשות על עמודים עסקיים להופיע בזרם העדכונים (ניוזפיד) שמקבלים הגולשים שעשו להם לייקים, בתקווה שאותם עמודים ישלמו על חשיפה נוספת.

בנוסף פייסבוק מציעה לבעלי עמודים לרכוש לייקים, כלומר עוד חשיפה שתביא ללייקים, כדי להגדיל את התפוצה שלהם. אבל, דרק מילר, מפעיל ערוץ יוטיוב מדעי בשם Veritasium, גילה כי למעשה גם כששילם כדי להגדיל את החשיפה שלו, מצב העמוד שלו בפייסבוק לא השתפר בו ואפילו הורע.

בסרטון שהעלה לערוץ שלו הסביר מילר כי גילה שהרוב המכריע של הלייקים שקיבל (80,000) מגיע ממדינות כמו פקיסטאן, הודו, בנגלדש ומצרים, מדינות שנודעות לשמצה בחוות הלייקים שלהם - כלומר מדינות שבהן פועלות חברות שמציעות לייקים בתשלום. אחד המקרים הבולטים שזכורים בקשר לטענות לקניית לייקים בתשלום היה העמוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ב-2012 פעילים טענו שחלק ניכר מהלייקים מזוייפים ולא מגיעים כלל מישראל אלא ממדינות כמו אינדונזיה.

ב-2012 פייסבוק עצמה הודתה שיותר מ-83 מיליון מהפרופילים ברשת מזוייפים, כלומר כ-8.7% מכלל הפרופילים נכון לאותה עת. הרשת אף פעלה רבות כדי למחוק את אותם פרופילים. אולם כמובן שרבים נותרו פעילים.

רובם המכריע של הגולשים הללו לא התעניינו כלל בדף ולא קיימו שום אינטראקציה איתו (Engagement). הבעיה היתה שהלייקים האלה הובילו לירידה במעורבות הכוללת של הגולשים בדף שלו. זאת מפני שפייסבוק כאמור חושפת את הדף רק לחלק מהעוקבים אחרי הדפים, וכאשר מספר העוקבים מנופח באופן מלאכותי, התוצאה היא שאחוז הגולשים המעוניינים בתכנים שרואים את הדף יורד בצורה משמעותית.

אבל, מאחר שמילר לא שילם לחוות לייקים אלא לפייסבוק, הוא לא ציפה גם שהם יקליקו על העמוד שלו, על כן לא הבין מדוע קיבל כל כך הרבה לייקים מהם. אולם, לבסוף הוא מצא הסבר אפשרי במאמר שקרא, ובו נטען כי רבים מהעובדים בכאלה חברות מקליקים על כל דף שהם רואים כדי להסוות את דפוסי הפעילות שלהם מתוכנות של פייסבוק שסורקות את הרשת בחיפוש אחר דפוסי שימוש חשודים.

הנתונים שמילר אסף מעוררים חשש כי ההשפעה של הלייקים המזויפים נרחבת יותר ממה ששיערו קודם לכן, וכמובן שאתרים רבים שציטטו אותו ציינו שזה מעורר ספקות בנוגע ליעילות הפרסום ברשת.

פייסבוק מסרה בתשובה לשאלת "הארץ" בנושא כי "לייקים מזויפים אינם משרתים את פייסבוק. במהלך השנתיים האחרונות החברה התמקדה בהבאת עסקים לתוצאות אמיתיות באמצעות מודעות הממוקדות בהשגת מטרותיהם העסקיות. תוצאות אמת אלו לא יכלו להתקיים על בסיס לייקים מזויפים. בנוסף, החברה ממשיכה במאמצים לשפר את המערכות ולנטר ולהסיר לייקים מזויפים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו