בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פייסבוק רוכשת את וואטסאפ ב-19 מיליארד דולר

בהודעת החברות נמסר כי וואטסאפ, שלה יותר מ-450 מיליון משתמשים, תשמור על אופיה כאפליקציה עצמאית

36תגובות

פייסבוק רוכשת את וואטסאפ (whatsapp) ב-19 מיליארד דולר, כך הודיע הלילה (חמישי) מנכ"ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג, בהודעה לתקשורת. החברות מסרו כי וואטסאפ תשמור על המותג והשירות הקיים שלה.

"וואטסאפ נמצאת על הנתיב למיליארד בני אדם. השירותים שמגיעים לאבן הדרך הזו הם רבי ערך", צוטט צוקרברג בהודעת החברה. "אני מכיר את יאן זה זמן רב ואני נרגש לשתף איתו ועם צוותו פעולה בהפיכת העולם פתוח ומחובר יותר".

יאן קום, מנכ"ל ומייסד שותף של וואטסאפ, מסר כי כוחה של הרשת מגיע מהמסרים המיידיים שלה והוסיף כי גם הם נרגשים לנוכח שיתוף הפעולה עם פייסבוק.

בהודעת פייסבוק נכתב כי וואטסאפ הצליחה לבנות שירות מסרים מיידיים שצומח במהירות של יותר ממיליון משתמשים ביום. נכון לעכשיו יש בו יותר מ-450 מיליון משתמשים, ש-70% מהם פעילים בכל יום נתון ושנפח ההודעות שנשלחות בו מתקרב לנפח הגלובלי של הודעות ה-SMS.

אי-אף-פי

על פי ההודעה, הרכישה תבוצע ב-4 מיליארד דולר במזומן והיתר במניות. עם זאת, שתי החברות מכירות באפשרות שהרגולטורים יבלמו את העסקה, ובמקרה זה פייסבוק תשלם לוואטסאפ מיליארד דולר במזומן ומיליארד נוסף במניות.

הרכישה של וואטסאפ מצטרפת לרכישת אפליקציית שיתוף התמונות אינסטגרם תמורת כמיליארד דולר ב-2012, ולדיווחים שנפוצו לאחרונה על כך שהיא ניסתה לרכוש את אפליקציית המסרים המיידיים Snapchat תמורת כ-3 מיליארד דולר.

הרכישות הללו מאפשרות לפייסבוק לתפוס כוכבים עולים בתחום האפליקציות, אך בה בעת גם לנטרל איומים עליה. זאת מפני שלא פחות מכך שוואטסאפ ואינסטגרם הן אפליקציות מסרים ותמונות, הן הפכו לרשתות חברתיות בזכות עצמן. בנוסף, כפי שהנתונים מראים, וואטסאפ נמצאת בצמיחה אדירה, בעוד שפייסבוק דיווחה בחודשים האחרונים על ירידה בקצב הצמיחה, בעיקר בקרב בני נוער.

המודל העסקי של פייסבוק ו-וואטסאפ שונה בתכלית. בעוד שפייסבוק נסמכת על פרסום בווב ובמובייל, אנשי וואטסאפ סירבו בתוקף  להסתמך על מידע המשתמשים לצורכי פרסום ובמקום זאת הם מעדיפים לגבות דולר לשנה לאחר שנת השימוש הראשונה. "לא פרסומות, לא משחקים, לא גימיקים. אנחנו רוצים להתמקד רק בהודעות. אם אנשים רוצים לשחק משחקים יש הרבה אתרים אחרים וגם הרבה חברות נהדרות שבונות שירותים סביב פרסום", אמר קום בכנס DLD במינכן בחודש שעבר.

צוקרברג כתב בדף הפייסבוק האישי שלו כי וואטסאפ תשמור על אופיה ותמשיך לפעול באופן עצמאי. "מפת הדרכים של המוצר תישאר ללא שינוי והצוות יישאר במאונטיין וויו. בשנים הבאות אנחנו הולכים לעבוד קשה כדי לסייע לוואטסאפ לגדול ולחבר את העולם כולו".

"וואטסאפ תשלים את שירותי הצ'ט והמסרים המיידיים הקיימים שלנו כדי לספק כלים חדשים לקהילה שלנו. מסנג'ר פייסבוק משמש רבות לצורך צ'ט עם חברים בפייסבוק, ו-וואטסאפ משמש לתקשורת עם כל אנשי הקשר שלך ועם קבוצות קטנות של אנשים", הוסיף צוקרברג.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו