אז למה פייסבוק קונה את Whatsapp?

עם 450 מיליון משתמשים, ומיליון מצטרפים מדי יום, ווטסאפ צומחת במהירות בקרב קהלים שפייסבוק מתקשה להגיע אליהם

עודד ירון
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

ההודעה על כך רכישת וואטסאפ על ידי פייסבוק בסכום בלתי נתפס של 19 מיליארד דולר התפשטה אמש (רביעי) ברשת ותפסה רבים בהפתעה. אולם, ההגיון שמאחורי הרכישה הוא די ברור. הרשת, שמתחילה לאבד מהפופולריות שלה בקרב הקהל הצעיר החשוב מחפשת דרכים חזרה ללבו. זאת בנוסף לאפשרות להגיע למאות מיליוני משתמשים נוספים ברחבי העולם.

סקרים ומחקרים גילו בשנה שעברה שפייסבוק היא כבר לא הדבר הנוצץ ביותר בארגז האפליקציות של בני הנוער. קהל המשתמשים הצעיר גילה בשנים האחרונות שהוא לא מחויב להישאר בפלטפורמה אחת, בעיקר אם היא הפכה למקבילה הווירטואלית של השולחן המשפחתי בארוחת יום שישי. רבים מהם נותרים אמנם ברשת לצורך קשר עם המשפחה, אבל הם מעדיפים לקיים את הקשר עם חבריהם בדרכים אחרות, כמו סנאפצ'ט, אינסטגרם וכמובן וואטסאפ.

בפייסבוק יודעים שאם הם יקפאו על השמרים ויקוו שהצעירים יישארו, הם עלולים להתאכזב, ועל כן הם רכשו ב-2012 את אינסטגרם ולאחר מכן ניסו, על פי דיווחים, לרכוש את סנאפצ'ט. לבסוף, אמש התברר שהם שפכו סכום כסף אדיר כדי לרכוש את הרשת בעלת קצב הצמיחה הגדול מכולן.

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברגצילום: אי–פי

הרכישה של Whatsapp תאפשר לפייסבוק להמשיך את החיבור לאותו קהל צעיר, אבל לא רק אליו. על פי הנתונים שחשפה פייסבוק, לוואטסאפ יש יותר מ-450 מיליון משתמשים, להם נוספים יותר ממיליון איש מדי יום. בקצב צמיחה כזה היא עשויה להגיע למיליארד משתמשים בתוך פחות משנתיים.

ב-Venture Beat ציינו כי לא רק הצעירים מעניינים את פייסבוק אלא קהלים נוספים מסביב לעולם. נציג של פייסבוק אמר לאתר כי צוקרברג מאמין שהרכישה היא דרכה של פייסבוק להגיע למיליארד משתמשים נוספים מסביב לעולם - כאלה שעדיין לא התמכרו לעולם שמספקת הרשת החברתית.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ