בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אז למה פייסבוק קונה את Whatsapp?

עם 450 מיליון משתמשים, ומיליון מצטרפים מדי יום, ווטסאפ צומחת במהירות בקרב קהלים שפייסבוק מתקשה להגיע אליהם

18תגובות

ההודעה על כך רכישת וואטסאפ על ידי פייסבוק בסכום בלתי נתפס של 19 מיליארד דולר התפשטה אמש (רביעי) ברשת ותפסה רבים בהפתעה. אולם, ההגיון שמאחורי הרכישה הוא די ברור. הרשת, שמתחילה לאבד מהפופולריות שלה בקרב הקהל הצעיר החשוב מחפשת דרכים חזרה ללבו. זאת בנוסף לאפשרות להגיע למאות מיליוני משתמשים נוספים ברחבי העולם.

סקרים ומחקרים גילו בשנה שעברה שפייסבוק היא כבר לא הדבר הנוצץ ביותר בארגז האפליקציות של בני הנוער. קהל המשתמשים הצעיר גילה בשנים האחרונות שהוא לא מחויב להישאר בפלטפורמה אחת, בעיקר אם היא הפכה למקבילה הווירטואלית של השולחן המשפחתי בארוחת יום שישי. רבים מהם נותרים אמנם ברשת לצורך קשר עם המשפחה, אבל הם מעדיפים לקיים את הקשר עם חבריהם בדרכים אחרות, כמו סנאפצ'ט, אינסטגרם וכמובן וואטסאפ.

בפייסבוק יודעים שאם הם יקפאו על השמרים ויקוו שהצעירים יישארו, הם עלולים להתאכזב, ועל כן הם רכשו ב-2012 את אינסטגרם ולאחר מכן ניסו, על פי דיווחים, לרכוש את סנאפצ'ט. לבסוף, אמש התברר שהם שפכו סכום כסף אדיר כדי לרכוש את הרשת בעלת קצב הצמיחה הגדול מכולן.

אי–פי

הרכישה של Whatsapp תאפשר לפייסבוק להמשיך את החיבור לאותו קהל צעיר, אבל לא רק אליו. על פי הנתונים שחשפה פייסבוק, לוואטסאפ יש יותר מ-450 מיליון משתמשים, להם נוספים יותר ממיליון איש מדי יום. בקצב צמיחה כזה היא עשויה להגיע למיליארד משתמשים בתוך פחות משנתיים.

ב-Venture Beat ציינו כי לא רק הצעירים מעניינים את פייסבוק אלא קהלים נוספים מסביב לעולם. נציג של פייסבוק אמר לאתר כי צוקרברג מאמין שהרכישה היא דרכה של פייסבוק להגיע למיליארד משתמשים נוספים מסביב לעולם - כאלה שעדיין לא התמכרו לעולם שמספקת הרשת החברתית.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו