איביי קוראת לכל לקוחותיה לשנות סיסמה בעקבות פריצה לשרתיה

החברה מסרה כי נחשפו סיסמאות, כתובת אימייל, שמות משתמשים וכתובות פיזיות, אך לא נחשף כל מידע פיננסי של לקוחות PayPal

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עודד ירון

חברת eBay הודיעה היום (רביעי) כי היא תבקש מכל 112 מיליון משתמשיה לשנות את הסיסמאות שלהם בשל פריצה לשרתיה.  לדברי החברה, הפריצה חשפה את מאגר המידע של הסיסמאות המוצפנות של המשתמשים ומידע נוסף.

החברה ציינה כי תשלח הודעת מייל לכל לקוחותיה בתוך 24 שעות, ובה תקרא להם לשנות את הסיסמאות. בנוסף, היא המליצה ללקוחותיה שמשתמשים באותה סיסמה גם בשירותים אחרים, להחליף אותה גם באותם שירותים.

ההודעה, שפורסמה באתר קשרי התקשורת של PayPal ובאתר הקהילה של PayPal, הוסרה לאחר זמן קצר, דבר שעורר ספקולציות ברשת, אך לאחר מכן פורסמה שוב. "מבחינת משתמשי אי-ביי, החלפת הסיסמאות היא הדרך הטובה ביותר לשפר את האבטחה", נאמר בהודעה המקורית שפירסמה החברה.

החברה מסרה מאוחר יותר כי הפריצה אירעה לאחר שהתוקפים הצליחו להשיג מספר קטן של שמות משתמש וסיסמאות של עובדים. דבר זה אפשר להם לחדור לרשת הארגונית של איביי.

מאגר המידע שאליו חדרו בשלהי פברואר ותחילת מארס השנה, כלל את שמות הלקוחות של איביי, ססמאות מוצפנות, כתובות אימייל, כתובות מגורים, מספרי טלפונים ותאריכי לידה. עם זאת, הוא לא הכיל מידע פיננסי או מידע אישי אחר. החברה הוסיפה עוד כי אין כל אינדיקציה לעלייה בפעילות הונאה באיביי, ואין כל הוכחה לחשיפה או שימוש במידע של משתמשי PayPal, שמאוחסן בשרתים אחרים.

לדברי איביי, למרות שהפריצה אירעה כבר בשלהי פברואר, החברה גילתה את השימוש לרעה בפרטי העובדים רק לפני כשבועיים. חקירה נוספת חשפה כי גם מאגר המידע של הלקוחות נפרץ.

החברה הוסיפה כי היא "עובדת בשיתוף פעולה עם סוכנויות אכיפת חוק ומומחי אבטחה מובילים כדי לחקור את הנושא באופן נמרץ".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ