קמפיין מימון המונים אוסף כסף לנתבעים על ידי ענב גנד גלילי

התנועה לזכויות דיגיטליות אוספת כסף כדי לממן את ההגנה של 26 הנתבעים. היא הצליחה לאסוף יותר מ-20 אלף שקל תוך פחות משעתיים

עודד ירון
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

התנועה לזכויות דיגיטליות פתחה קמפיין מימון המונים כדי לסייע להגנה המשפטית של הנתבעים בידי המרצה ענב גנד גלילי, שהרצאתה על מידענות ברשת העמוקה ספגה ביקורות קטלניות וקיתונות של לעג ברשת. לדברי התנועה, הקמפיין נפתח מפני שמדובר בתביעת השתקה שעלולה לפגוע בחופש הביטוי. בשעתיים מאז הוא נפתח הקמפיין זכה להיענות אדירה והם הצליחו לאסוף יותר מ-20 אלף שקל בפחות משעתיים. המטרה  של הקמפיין היא לאסוף 30 אלף שקלים.

"זה כבר לא סערה אינטרנטית. זהו איום ממשי על חופש הביטוי. מדובר בתביעת הפחדה (SLAPP)", כתבו בעמוד הפרויקט באתר Headstart הישראלי. "תביעות מסוג זה מיועדות להשתיק ביקורת הוגנת, החושפת שקרים, הונאות ושרלטנות. גנד גלילי תובעת סדרה ארוכה של אנשים, בהם קטין, מחוסרי הגנה משפטית, אשר עלולים לעמוד בפני הוצאות משפט כבדות, כל זאת רק בשל העובדה שהסירו את המסכה מעל מופע של טעויות עובדתיות קשות, בורות וחוסר ידע".

גלילי הגישה מוקדם יותר החודש תביעת לשון הרע ובה היא דורשת פיצויים כוללים בסך 400 אלף שקלים מ-25 בני אדם ומערוץ 10. על הנתבעים נמנים בין היתר כתב "הארץ", עידו קינן, מגיש התוכנית "צינור לילה", גיא לרר, וכתב התוכנית בר שם-אור.

בתביעתה של גנד גלילי נכתב כי "הנתבעים פגעו ורמסו את זכותה זו של התובעת במצח נחושה. חבורת הנתבעים ביצעו 'אונס קבוצתי' בשמה הטוב של התובעת והותירו את התובעת והיא פגועה, מושפלת וחסרת תעסוקה ונתונה לקלס ולזלזול בכל מקום אליו תפנה", הוסיפו.

הקמפיין מצטרף ליוזמה קודמת של רן בר זיק, מתכנת במקצועו, שכתב פוסט ובו קרא למתכנתים ולאנשי מקצוע לסייע לרכז את הטעויות העובדתיות בהרצאה של גנד גלילי. לשם כך הוא פתח מסמך שיתופי בגוגל דוקס ובו ביקש מגולשים בעלי ידע לרכז את השגיאות העובדתיות שהם מוצאים בהרצאה של גלילי.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ