הסושי של השיווק הדיגיטלי

מסרטונים קצרצרים ב-Vine ועד סטטוסים בפייסבוק - המשווקים צריכים לגלות איפה נמצאים הגולשים ולספק להם תוכן במנות קטנות כדי להתחרות על תשומת הלב שלהם

עומר מילויצקי
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עומר מילויצקי

עולם השיווק משתנה. התחרות על תשומת ליבו של הצרכן הופכת מאתגרת יותר ויותר: ריבוי הערוצים ובהם שפע המסרים והתכנים מחזקים את התחרות על תשומת הלב של קהלי היעד שלנו. מידת הסבלנות של הצרכנים כיום קטנה בהרבה, וכתוצאה לכך גם הנאמנות הצרכנית איבדה מכוחה. אם בעבר משווקים היו יכולים לרכוש תשומת לב ע"י רכישת כמויות גדולות של מדיה (מה שבאופן ישיר הוציא מהמשחק את השחקנים הקטנים ודלי התקציב), הרי שכיום הקלפים נטרפו ובפני רוב המשווקים ניצבות אותן ההזדמנויות לזכות בתשומת ליבו של הצרכן. אז במקום תקציבים, הגורם המשפיע יותר כיום הוא היצירתיות – המסר – הערך (נגזרת של משאב הזמן).

אם עד לאחרונה כולם דיברו על התחזקות הערוצים הדיגיטליים, על החשיבות ביצירת אסטרטגיית תוכן שמשתלב בתמהיל השיווקי, כיום אפשר כבר לדבר על המושג "Micro Content" (מיקרו תוכן).

"Micro Content" מגיע בפורמטים שונים: החל מסטטוסים בטוויטר ובפייסבוק, ועד סרטוני Vine ו/או אינסטגרם ואפילו תמונות שהמשווק משתף בערוצים השונים. המכנה המשותף – מסרים קצרים וממוקדים. להבדיל מטקסטים ארוכים בבלוגים ובאתרים, הסיפור של המותג הופך היום לקצר וממוקד בהרבה, אחרת המסר פשוט חולף מעל הצרכנים.

הדרך לספר סיפור משתנה בקצב מהיר, ומשווקים שלא ישכילו להבין את השינוי וליישם בשטח את הסיפור שלהם בהתאמה למה שמעניין את קהל היעד שלהם (ובערוץ שבו הקהל נמצא), הם פשוט יאבדו מהרלוונטיות שלהם.

דוגמה מעולה לכך הוא גרי ווינרצ'וק שנחשב כיום לאחד מגדולי המומחים בשיווק דיגיטלי. לאחר שהצליח להקים אתר לשיווק יין On Line (למעשה הוא "התלבש" על העסק שאבין הקים והפך את החנות השכונתית לחברת ענק השווה כ- 45 מיליון דולר) ווינרצ'וק הפך מוכר כאיש עם הבנה מדהימה בשיווק בעידן הדיגיטלי.

ווינרצ'וק מאמין שמשווקים צריכים להכיר את מה שקורה בשוק מבחינת סוגי הכלים והערוצים. הדוגמה הרלוונטיות ביותר לספר סיפור בעידן ה-Micro Content היא הרשת החברתית "Vine". למי שלא מכיר, מדובר ברשת הסרטונים הקצרים של טוויטר, שממוקדת בעיקר במובייל. המאפשרת למשתמשים לצלם ולשתף סרטוני ווידאו קצרים של עד 6 שניות המתנגנים בלופ. מה שמשך את תשומת ליבו של גרי כאיש שיווק שעובד כיום עם מותגי על היא העובדה שאנשים אנונימיים לחלוטין הפכו כמעט בין לילה לסנסציות דיגיטליות דרך Vine, וזאת ע"י יצירה ושיתוף של תכנים מקוריים ומשעשעים שהופקו בתקציב אפס.

הפוטנציאל של Vine להגיע לקהל על בסיס "כוכבי התוכן" שצצו בפלטפורמה (וזו רק דוגמה לאחת כזו) גרם לגרי להקים סוכנות דיגיטלית עצמאית (Grapestory) שכל כולה מתרכזת בהפקת סרטוני Vine עבור הלקוחות שלו. הסוכנות מאתרת את הכוכבים הגדולים ביותר ב- Vine, אלו שצוברים מאות אלפי עוקבים נאמנים בערוץ ומגייסת אותם לשיתופי פעולה מבוססי תוכן עם הלקוחות העסקיים. יחד, החברה מפיקה תכנים מקוריים שעלות ההפקה שלהם זניחה לעומת החשיפה האדירה שהם זוכים לה, וכמובן מונגשת לקהל היעד דל הסבלנות בערוץ הנכון ובפורמט הנכון:

הפוסט הופיע לראשונה בבלוג Redefine.co.il

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ