פייסבוק לא חושבת שהגולשים יודעים להבחין בין חדשות לסאטירה

הרשת החברתית החלה בניסוי לסימון קישורים למאמרי סאטירה, לדבריה, מפני ש"אנשים רוצים הפרדה ברורה יותר"

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
עודד ירון

יוזמה חדשה של פייסבוק עלולה להפוך את העולם קצת יותר משעמם ולגזול לנו כמה רגעי שעשוע. מדובר כמובן במקרים שבהם עיתונאים או גולשים מהשורה נופלים בפחים של The Onion ושל אתרי סאטירה אחרים ומפיצים את הדיווחים שלהם כסיפורים אמיתיים.

על פי דיווח ב-Ars Technica, הרשת החברתית עורכת זה חודש ניסויים בסימון לינקים לפוסטים מאתרי סאטירה בתגית [satire] לפני הכותרת.

ואולם, עדיין קיים סיכוי שהזריזים שבין הגולשים ייפלו בפח, מפני שהתיוג לא יופיע בסטטוס המקורי אלא רק במאמרים הקשורים אליו, אחרי שמישהו כבר לחץ עליו וחזר לאחר מכן לפיד שלו. במקרה שמדובר בסרטון, שניתן להפעיל מתוך הניוזפיד, הלינקים ייפתחו מיד, אבל אם מדובר בקישור למאמר שנפתח בחלון חדש, מישהו עלול לפספס את הרמז.

דיווח סאטירי שהפיל את China Daily בפח. האם זה יהיה סופם של רגעים כאלה?

"אנחנו מריצים ניסוי קטן שמציג את הטקסט [Satire] לפני לינקים של מאמרים סאטיריים", אמר דובר פייסבוק לבי-בי-סי. "זאת מפני שקיבלנו משוב לפיו אנשים רוצים הפרדה יותר ברורה של מאמרים סאטיריים אחרים ביחידות האלה".

The Onion ודומיו מפילים אנשים בפח כבר שנים. ב-2012 למשל סוכנות הידיעות האיראנית Fars, התייחסה ברצינות לידיעה של האתר על כך שרוב האמריקאים הלבנים המתגוררים באזורים כפריים היו מעדיפים את הנשיא האיראני לשעבר מחמוד אחמדינג'אד על פני הנשיא ברק אובמה. הסוכנות האיראנית התנצלה לאחר מכן.

בנובמבר 2012 פרסם אתר china daily הסיני ידיעה של The Onion על כך ששליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, נבחר בסקר לאדם הסקסי בעולם. גם גולשים מהשורה נופלים מפעם לפעם במאמרים של האתרים הסאטיריים, ובדיוק בשבילם הוקם האתר literallyunbelievable.org, שאוסף תגובות מזועזעות לכתבות.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ