מזייפי הלייקים על הכוונת של פייסבוק

זייפנים מקצועיים מקבלים שכר מבעלי עמודים בכדי להציף את הרשת החברתית בלייקים. כעת החברה פועלת להטמעת מנגנון נגד התופעה

"הארץ"
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
"הארץ"

בעלי עסקים רבים "קונים" לייקים לעמודים שהם מנהלים בפייסבוק בכדי להקנות למוצרים אותם הם משווקים דימוי מצליח - ולמנהלי החברה מתחיל להימאס מהתופעה. לאורך השנים, הרוויחה פייסבוק קרוב ל-2 מיליארד דולר בתביעות משפטיות שהגישה נגד ספאמרים, בהם מזייפי לייקים. בנוסף לפעולות משפטיות, האתר "PC Magazine" מדווח שלאחרונה החברה משקיעה מאמצים ביצירת מנגנון מתוחכם נגד ספאמים, אשר יוטמע באלגוריתם שלה. 

בפוסט שפירסם מהנדס החברה, מט ג'ונס, בבלוג העסקי של פייסבוק נכתב "יש לנו תמריץ חזק לפעול באגרסיביות על מנת להיפטר מהלייקים המזויפים. עסקים ואנשים שמשתמשים בפלטפורמות שלנו מעוניינים בתוצאות אמיתיות ולא מזוייפות". לדבריו, פעולת הזיוף מסבה ברוב המקרים יותר נזק מתועלת, ועלולה בסופו של דבר להוביל למצב בו פחות גולשים ייחשפו לדפי החברות המדוברות. 

על פי ג'ונס, משווקי לייקים מפתים מנהלי עמודים ובעלי חברות עם הצעות "לרכישת 10,000 לייקים". בכדי להשיג את הלייקים האלו, המזייפים מנסים לייצר חשבונות פיקטיביים או במקרים מסוימים אפילו לפרוץ לחשבונות קיימים במטרה לשלוח מהם ספאמים וכך לצבור עוד לייקים לעמודים. "מכיוון שפעולות ההונאה האלו מתומרצות כלכלית, אנו ממקדים את האנרגיה שלנו בהפיכת ההפרות האלו לפחות יעילות", הוסיף ג'ונס.

צילום: אי־אף־פי

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ