בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גוגל מבטיחה כלי נשק חדשים למלחמה בפיראטיות

החברה תפעל לדחיקת אתרים ששימשו להפצת חומר פיראטי לעומק תוצאות החיפוש, אבל היא מסרבת להסיר אותם כליל

6תגובות

גוגל עובדת על שדרוג חדש למנוע החיפוש שיקטין את סיכוייהם של אתרי הפיראטיות הידועים לשמצה להופיע בתוצאות החיפוש. ההכרזה הנוכחית מגיעה לאחר שניסיון קודם של החברה ב-2012 ספג ביקורת מגופים בתעשיית המוזיקה והסרטים שטענו שלא היה יעיל מספיק. הפעם החברה מבטיחה שהתוצאות יראו בשטח.

"באוגוסט 2012 הכרזנו לראשונה שנוריד את הדירוג של אתרים שקיבלו מספר רב של דרישות הסרה לפי חוק ה-DMCA", כתבה קתרין אויאמה, יועצת בכירה לנושאי זכויות יוצרים בפוסט שפורסם ביום שישי. עם זאת, היא לא הסבירה על איזה אתרים ישפיע השינוי או כמה הוא צפוי להשפיע על מיקומם בתוצאות החיפוש.

גוגל גם פרסמה גרסה חדשה של הדו"ח שלה על האופן שבו היא נלחמת בפיראטיות - דף שפורסם לראשונה ב-2013 כתגובה לביקורת על חוסר היעילות שלה בהתמודדות עם אתרים פיראטיים. הבטחות דומות השמיעה החברה עוד ב-2010.

לדברי אויאמה, גוגל בוחנת גם סוגים חדשים של מודעות שיפורסמו לצד ניסיונות חיפוש של תוכן פיראטי. למשל כמו המילים download או free. המטרה היא שהמודעות יציגו למשתמשים קישורים לתוכן בתשלום. בנוסף החברה מתכננת להסיר מונחים מכלי השלמת ההקלדה האוטומטית אם הם מובילים לאתרים רבים שכוללים תוצאות מאתרים שמכילים תוכן פיראטי.

גוגל

במסגרת העדכון של הדו"ח על ההתמודדות שלה בפיראטיות מסרה החברה שקיבלה בשנה שעברה יותר מ-224 מיליון בקשות להסרה ומתוכן הסירה כ-222 מיליון מהתוצאות - כלומר פחות מ-1% מהבקשות נדחו.

על פי הנתונים של החברה, בראש רשימת מגישי בקשות ההסרה ניצב BPI, גוף זכויות היוצרים של תעשיית המוזיקה הבריטית עם 43.3 מיליון בקשות. אחריו מגיעה Degban, חברה פרטית שעוסקת בתחום וביקשה כ-40.9 מיליון בקשות הסרה ובמקום השלישי נמצא גוף זכויות יוצרים של תעשיית המוזיקה האמריקאית, ה-RIAA.

האתרים שקיבלו את המספר הרב ביותר של בקשות הסרה הם RapidGator, 4Shared ו-Dialamdau, שכל אחד מהם קיבל יותר מ-7 מיליון בקשות הסרה.

אבל גוגל יצאה נגד הקריאות להסיר לחלוטין אתרים מתוצאות החיפוש. "אפילו בשביל האתרים שקיבלו את המספר הגבוה ביותר של דרישות DMCA, מספר הדפים שקיבלו דרישות הוא בדרך כלל רק חלקיק קטן ממספר הדפים הכולל באתר", כתבה. "זה לא יהיה ראוי להסיר אתרים שלמים במצב הזה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו