הייתם מוותרים על אמא שלכם בשביל אינטרנט? חלקכם חושבים שכן

סקר חדש של גוגל מגלה שלמרות שאנחנו מודעים לבעייתיות של העידן הדיגיטלי, אנחנו לא מסוגלים אפילו לחשוב על החיים בלי החיבור

עודד ירון
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
עודד ירון

סקר חדש של גוגל ישראל מגלה שלמרות שאנחנו מודעים לצדדים הבעייתיים של האינטרנט, התלות שלנו בו היא מוחלטת. חברת מרקט ווטץ', שערכה עבור גוגל את הסקר בקרב 511 נשאלים (שלא כללו חרדים או ערבים), גילתה בין היתר כי הגולש הישראלי הממוצע מבלה באינטרנט כ-4.5 שעות ביום - כמעט כפול מהזמן שהוא משוחח עם אנשים, כפול מהזמן שבו הוא צופה בטלוויזיה ופי ארבעה מהזמן שהוא מקדיש לקריאה.

החברה שאלה גם שאלות פרובוקטיביות והיפותטיות לחלוטין על הדברים שאנשים יהיו מוכנים לוותר עליהם בשביל אינטרנט. ובכן, לפי הנתונים 59% מהגברים יוותרו על קשר עם אמא שלהם למשך שנה וישאירו לעצמם את החיבור לאינטרנט, לעומת 47% מהנשים. 56% מהגולשים הנשואים העדיפו לוותר על אמא שלהם לפני שיוותרו על האינטרנט, לעומת 45% בלבד מהרווקים.

לפי הסקר רבים גם יהיו מוכנים לוותר על יכולות בסיסיות כמו דיבור (67%) או שמיעה (42%) למשך שבוע ובלבד שלא ייקחו להם את החיבור לרשת. כמעט מחצית (47%) מהנשים אמרו שהיו מוותרות על יחסי מין למשך שנה בתנאי שלא ימנעו מהן חיבור לרשת, לעומת 25% מהגברים שהיו מוכנים לאותו וויתור. 72% מכלל הגולשים אמרו שהיו מוותרים על יחסי מין למשך חודש בתנאי שלא ימנעו מהם את הגישה לאינטרנט (בקרב הנשים מדובר ב-84%).

צילום: ניר כפרי

אבל התלות הזו לא מונעת מגולשים רבים להיות מודעים לצד השני של הטכנולוגיה. הסוקרים הציגו בפני הנשאלים שורה של אמירות בנוגע לאינטרנט ושאלו אותם עד כמה הם מסכימים איתן. הצד הבעייתי נחשף למשל באמירה "הילדים של היום גדלים בלי שום מיומנות חברתית בגלל האינטרנט והרשתות החברתיות". 55% הסכימו עם הטענה, 27% היו חלוקים בדעתם בנוגע לאמירה ורק 20% התנגדו. 52% מהנשאלים הסכימו לאמירה ש"האינטרנט מנוון את החברה שלנו". שאר הנתונים נותרו זהים. 30% מהנשאלים האמינו שילדיהם מעדיפים את הרשת על פניהם.

בצד החיובי הם נשאלו אם הם מסכימים שהאינטרנט הוא ההמצאה החשובה של המאה האחרונה, ו-76% מהנשאלים הסכימו לכך. 17% היו חלוקים בדעתם ורק 6% התנגדו.

על פי הסקר, השימוש הנפוץ ביותר באינטרנט הוא חיפוש מידע - כל הנשאלים (100%) ציינו שהם משתמשים באינטרנט לחיפוש מידע וכמעט כולם (98%) ציינו שהם גולשים באתרי תוכן. צפייה בסרטונים זכתה ל94%, ורשתות חברתיות זכו רק ל-92%. 88% מהנשאלים סיפרו שהם נוהגים לקנות ברשת.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ