שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

מחיר החשיפה ב"סטטוסים מצייצים": עד עשרות אלפי שקלים

על פי דיווח ב"גלובס", עמוד הפייסבוק הפופולארי מקדם סטטוסים תמורת תשלום. מפעיל העמוד אישר: "שמורה לנו הזכות לבצע עסקאות תוכן שיווקי"

"הארץ"
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
"הארץ"

עמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים" הפך לאחד הצמתים הוויראליים החשובים ברשת הישראלית, ויש לו חלק בהצפה של סיפורים וסטטוסים מרגשים או מרגיזים לעיני מאות אלפי ומיליוני גולשים בשבוע. אבל, כפי שדווח ב"גלובס", מתברר שלפחות חלק מהסטטוסים הוויראליים של העמוד הם למעשה סטטוסים ממומנים. אבי לן, שמפעיל את העמוד במשותף עם בת זוגו עדי בנטוב-לן, אישר את הדברים ומסר בתגובה לעיתון כי הוא אכן מקיים שיתופי פעולה ממומנים, כמו גופי תקשורת אחרים.

גורם בשוק האינטרנט אמר ל"גלובס": "אתה יכול למצוא שם בנקים או חברות סלולר שקונים פרסום נגד מתחרים כמו תלונות על שירות לקוחות, בדיחות על המתחרה או סיפורי זוועה על החברה עצמה. הרבה מותגים משתמשים בזה בתור במה להפצת קמפיינים שנראים ויראליים לכאורה אבל קודמו בתשלום". לדבריו, העמוד מתנהל באופן זה כבר כשנתיים. נוסף לתכנים מסחריים, מקדם העמוד בתשלום גם פוסטים פרטיים. לפי "גלובס", התעריף נע בין 7,500 שקלים לפוסט בודד ועד 84 אלף שקלים לפרסום 10 סרטונים.

התופעה של גולשים ועמודים פופולאריים שמרוויחים מהמדיה החברתית אינה תופעה חדשה, והיא נפוצה ביוטיוב ובאינסטגרם. על פי בלוג "המזבלה", מלבד "סטטוסים מצייצים" ישנם עוד עמודי פייסבוק, בלוגים וחשבונות אינסטגרם המשמשים כפלטפורמה פרסומית, גם של גופים פוליטיים.

סטטוסים מצייצים. צילום מסך

למעשה, פייסבוק עצמה יצרה פלטפורמות שמאפשרת להתשמש בתוכן כמו סטטוסים ותמונות לפרסום בתשלום. אבל הרשת החברתית מסרה ל"גלובס" כי התקנון שלה אינו מאשר שימוש מסחרי במקומות שלא נועדו לכך. "פייסבוק היא פלטפורמה של תוכן אמיתי ואותנטי, ולכן תוכן ממומן צריך להיות מסומן ככזה".

לן מסר ל"גלובס" כי "'סטטוסים מצייצים' הוא אחד מגופי התקשורת המובילים במדינה, המגיע לקהל של שלושה מיליון גולשים בשבוע, וכמו גופי תקשורת מובילים אחרים, משתמש בפלטפורמות השונות ובנכסיו הדיגיטליים להעביר גם תוכן במסגרת שיתופי-פעולה ממומנים. כל התכנים של 'סטטוסים מצייצים' עוברים מבחן קפדני ומתפרסמים רק אם הם ויראליים, אותנטיים ועומדים בערכי המותג. גם לנו שמורה הזכות לבצע עסקאות תוכן שיווקי".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ